ARKADAŞINA GÖNDER
Ford B-Max’da Oluşan Titreme Hakkında Ne Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford B-Max’da Oluşan Titreme Hakkında Ne Önerirsiniz?

03.11.2014 Pazartesi
FORD B-MAX’DA OLUŞAN TİTREME HAKKINDA NE ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum otomatik şanzımanlı Ford B-Max'ta, yaklaşık 15 gündür birinci vitesten ikinci vitese geçerken araçta titreme oluyor ve kalkışlarda da patinaj çeker gibi bir ses çıkıyor. Aracımı satın aldığım yetkili servise götürdüğümde sorunun vites kavramalarından ve şanzımandan kaynaklandığını belirtti. Onarımın da garanti kapsamında yapılacağını söylediler. Internet sitelerinde yaptığım araştırmalarda B-Max'larda bu sorunun 3-4 kullanıcıda da olduğuna rastladım. Kasım 2013'te 0 km olarak satın aldığım Ford B-Max Titanium X'te oluşan bu sorunun onarımı 3000 TL'yi bulurken bir değer kaybı da oluşacak. Sizce bu değer kaybını nasıl tazmin edebilirim? Aracımı ayıplı mal olduğu için iade etmek istiyorum. Bu konuda neler yapmam gerekir?

Coşkun Özger

Sayın Coşkun Özger,

2013 yılı üretimi Ford B Max'ın motorunun ne olduğu belirtmemişsiniz. Şanzımanında otomatik olduğu yazmışsınız yani Powershift olması gerekiyor. Powershift gibi çift kavramalı şanzımanlarda kavrama sorunu genellikle debriyaj balatası ile baskı arasında olabilir. Sorunun kökeni ise yetkili servis, yapacağı kontrollerle tespit eder. Diğer tarafta aracın hatalı kullanılsa sonucu da sistem zarar görebilir. Sizin internet üzerinden yaptığınız araştırmalarda binlerce kişi arasında 3-4 kullanıcının bu sorunla karşılaşması ise sorunun çokta sık olmadığını gösteriyor. Zaten aktardığınız bilgilere göre araçtaki sorununun garanti kapsamında giderileceği bildirilmiş. Zaten sizin aracınıza gereken işlemler uygulanacak. Her aşınan veya bozulan parça sonucu aracın değerinin bir miktar kayba uğrama ihtimali düşüncesi de yanlıştır. Zaten uygulanan garanti mevzuatı sayesinde üreticiyle tüketici arasında yapılması gereken prosedürler vardır. Bu prosedürler gereği bir malın ayıplı sayılabilmesi için 30 gün içinde ayıplı olduğu iddiası ile adli işlem yaptırılması gerekir. Ayıplı mal bilhassa araçlar için aynı sorunun iş emrine yazılarak üç kez giderilememesi sonucu oluşan hukuki bir konudur. Siz gerekli şartlar yerine gelmeden araç iadesinde bulunamazsınız. Garanti mevzuatı bu ve benzer sorunların seri üretim satış sonrası hizmetleri için vardır. Sonuç olarak aracınızın fren balatası, debriyaj balatası veya benzer donanımlarının yenilenme süreleri vardır. Bu süreler ise aracı kullanan kişilerin kullanım karakterlerine göre farklılıklar arz ettiğinden periyodik bir yol ve zaman sürecine de tabi değillerdir. Buna rağmen yetkili servis size gereken kolaylığı yapıyor.

kalan karakter 2000

sheff sheff

2012-2014 powershiflerde sıkıntı var otokoç ve otosan kabul etmiyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 01.02.2016 16:58
Metin çabuk Metin çabuk

2012 b max titanyum power sifh otomatik benim araçta silkeleme vardı kavrama değişti şimdide 1 ve 2 vites gecişleri titreme var servise gidiyorum pcden yükleme yapıp tamam diyorlar geciştiriyorlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 16.09.2015 19:33

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.