ARKADAŞINA GÖNDER
Ford Mondeo ile ilgili sorularımı yanıtlar mısınız?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford Mondeo ile ilgili sorularımı yanıtlar mısınız?

20.11.2014 Perşembe
FORD MONDEO İLE İLGİLİ SORULARIMI YANITLAR MISINIZ?

Onno usta sorulanızı yanıtlamaya devam ediyor

Yaklaşık 1 yıl önce bir tanıdığımızdan son derece temiz, bakımlı ve düşük kilometrede 2003 model Mondeo Sedan 2.0 TDCi Ghia satın aldım. Aracım şu anda 70.000 km'de ve ilk sahibi bakımlarını hiç aksatmadan yetkili serviste yaptırmış. Bende aynı şeklide tüm bakımlarını düzenli olarak yetkili serviste yaptırmaya devam ediyorum. Ancak bir konuda servisim beni tereddütte düşürüyor. Aracımın kilometresi düşük olsa da 12 yaşına geldiğini göz önüne alırsak şanzıman yağı hiç değişmemiş. Bu konuyu danıştığım yetkili servis, şanzıman yağının değişimine gerek olmadığını zaten bu işlemin çok masraflı olduğunu söyledi ama bu bana çok mantıklı gelmedi. Siz, şanzıman yağını değiştirmemi önerir misiniz? Aracım bazı zamanlar özellikle ilk kalkışta ve geri vitese taktığımda ben gaza çok hızlı basmasam bile çok sert bir şeklide kalkıyor ve kalkışta vitesten geldiğini tahmin ettiğim "tak" diye bir ses çıkarıyor. Sizce bu neden olabilir? Carbon Clean yaptırmak istedim ama servis çalışan, aracımın yaşını ve kilometresini dikkate alarak gereksiz olduğunu söylediği. Siz aracıma karbon temizleme önerir misiniz? Bir diğer sorum ise aracım özellikle yükteyken egzozdan siyah renkte duman atıyor size bu normal mi? Yetkili servisim bunun normal olduğunu ve tüm 2.0 TDCi motorlarda bu şekilde siyah renk duman attığı belirtti. Sizce bunun araca bir zararı var mı? Bir diğer çözemediğimiz problem ise aracımın merkezi kilidi seyir halindeyken kendi kendine kapıları kilitleyip sonra yine sürüş anında kendi kendine açıyor. Örneğin bazen 15-20 dakika geçtikten sonra bazen 3–4 dakika geçtikten sonra kapıları kilitleyen sistem, bazen 3 dakika sonra, bazen de 10 dakika geçtikten sonra yine kendi kendine açıyor. Aynı şekilde bazen bagaj kilidi de bu şekilde kendi kendine kilitleniyor ve açılmıyor. Aradan bir süre geçtikten sonra problem kendiliğinden düzeliyor. Servisim problemin GEM Modülü denilen bir parçadan kaynaklandığını bu parçanın maliyetinin ise 3.500 TL olduğunu söyledi. Sizce bu sorunu tamir ettirmek için daha ucuz bir yöntem var mı? Son olarak aracımın ruhsatında motor gücü yazmıyor. Kullanma kılavuzunda da aynı silindir hacminde 2 farklı motor gücü yazıyor. Sizce benim aracımın motor gücü nedir? Ayrıca aracımın yaşına bağlı olarak bana önerebileceğiniz, yapmam gereken başka herhangi bir bakım var mı?

Arman Baran

Sayın Arman Baran, 2.0 TDCi'ın otomatik şanzıman yağının ömür boyu değişmemesi diye bir uygulama yok. Aks keçeleri veya diğer parçalarda oluşan sızıntı nedeniyle şanzıman yağı eksiltirse ikmal edilmesi gerekiyor. Şanzıman yağının seviyesini, motor sıcakken şanzımanın çubuk kablo bağlantı bölgesinde bulunan 3 vidalı bir kapağın gerisindeki vidayı sökerek kontrol edebilirsiniz. Şanzıman yağı eksikse şanzıman havalandırma bölgesinden takviye yapabilirsiniz. Aracın ileri ve geri hareketlerinde oluşan kütleme ise yağ eksikliğinden kaynaklanabilir. Akslarda boşluk veya motor, şanzıman bağlantı kulaklarında sorun varsa ve tork konvertörü de yaşlandıysa yine benzer sorunlar oluşur. Bu konuda uzman bir yetkili servise danışarak aracı test ettirmenizde yarar var. Ani hızlanmalarda motor belli devirlerde siyah duman atmak zorundadır ve bu gereklidir de. Çünkü motor devri arttıkça zengin hava-yakıt karışımı olur. GEM modülü, aracınızın sistemlerini kontrol eden sigorta tablasının arka kısmında yer alan bir parçadır. Merkezi kilit konusunda da görev yapan bu parçayı yenisiyle değiştirmeden sorunun giderilmesi de mümkün değildir. Aracın 70.000 km'de olduğunu düşünürsek Carbon Clean işlemi için sınır sayılacak bir kilometredir. Bence yaptırmanızda fayda vardır. Aracınızın motoru 3800 d/d'de 130 HP maksimum güç ve 1800 d/d'de 330 Nm maksimum tork üretir.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.