ARKADAŞINA GÖNDER
Ford Escort’un Motoru Neden Stop Ediyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford Escort’un Motoru Neden Stop Ediyor?

25.11.2014 Salı
FORD ESCORT’UN MOTORU NEDEN STOP EDİYOR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Escort 1.6 CLX EFI sahibiyim. 1997 model olan aracımı çalıştırıp hareket ettikten sonra yavaşlarken motor stop ediyor. Bu sorunu çözmek için Ford yetkili servisinde; emme manifoldunu, karter havalandırma supabı, bujiler, by-pass supabı değiştirildi ve arızanın giderildiği söylendi. Fakat aracı kullanınca aynı arızanın devam ettiğini gördüm. Tekrar servise gittim ve bu sefer motorun yağ yaktığını ve bu yağın enjektörün çalışmasını engellediğini belirttiler. Arızayı tamir etmenin maliyetinin oldukça yüksek olduğu da ifade edildi. Sizce motorun stop etmesinin nedeni neler olabilir? Karbon temizleme (Carbon Clean) yaptırsam bir yararı olur mu? Bu konuda neler önerirsiniz?

Mehmet Kara

Sayın Mehmet Kara,

1.6'nın karter havalandırma sistemi: hava filtresi ve emme manifolduna bağlı bir düzenektir. Görevi yağ karterinde basınç oluşmaması ve havalandırmanın sağlanmasıdır. Pistonlar, yanma odasındaki hava yakıt karışımını sıkıştırırken ve yanma sonrası oluşan yüksek basıncı pistona uygulanırken yağ karterine de belli bir basınç kaçar. Bu da karterde basınç birikmesine neden olur. Havalandırma ise bu basıncın oluşmasını engelleyerek yağ dumanı ve ek basıncı hava filtresi yoluna üfleyerek motorun tekrar bu karışımı emerek yakmasını sağlarlar. Segman ve piston aşınmaları ile kartere yanma odasından daha çok basınç aktarımı olurken yanmış gazların da etkisi ile yağ karterindeki yağ ısıtılıp yanmaya başlar. Bu oluşum karter havalandırmasından da yanık yağ ve gaz dumanının çıkmasına neden olurken hava filtresinde ve emme manifoltunda da hava yakıt karışımının bozulmasına neden olur. Bozulan hava yakıt karışımında gaz kelebek takımı ve rölanti regülatörü olumsuz etkilenir ve bujiler de ıslanıp rutubetlenerek yağlanır. Tekleme ve stop etme ise bozulan karışımın sonucudur. Bu sorunun çözümü ise motorun yenileştirmesiyle sağlanır. Oluşumu ispat etmek için karter havalandırma hortumunu yerinden çıkarıp açıkta bırakarak değişimi gözlemleyebilirsiniz. Bu işlemin maliyeti yüksektir ve karbon temizlemeyle ya da diğer bir yolla segman, piston ve silindir aşınmasını gideremediğiniz için maalesef mümkün değildir.

kalan karakter 2000

sebahattin güleçyüzlü sebahattin güleçyüzlü

Bendede 98 1.6 clx tek nokta var araba viteste istop ediyor ateşleme sistemi lpg sistemi komple değişti en son demememde biraz düzeldi fakat 210 km hıza ulaştığımda yine istop etti tamam ben 210 u herzaman yapmıyorum fakat arızanın büyümesinden korkuyorum sorun nedir acaba

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 11.05.2015 15:33

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.