ARKADAŞINA GÖNDER
Dacia Duster’a Farklı Ebatta Lastik ve Sert Helezon Yay Tavsiye Eder Misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Dacia Duster’a Farklı Ebatta Lastik ve Sert Helezon Yay Tavsiye Eder Misiniz?

26.11.2014 Çarşamba
DACİA DUSTER’A FARKLI EBATTA LASTİK VE SERT HELEZON YAY TAVSİYE EDER MİSİNİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Duster 1.5 dCi (110 HP) 4x4'ün motor gücünü PSChip yazılımıyla 135 HP'ye yükselttim. Aracımın 215/65 R16 olan orijinal ebatlarını 235/60 R16 ile değiştirmek istiyorum. Bu değişim elektronik 4x4 tork dağıtımında bir sorun oluşturur mu? Bir de aracımın süspansiyon özellikleri sürüş güvenliğini riske atar mı? Bu sorunu danıştığım usta bu değişimin motoru çok yoracağını söylerken bazı kişiler ise hiç sorun olmayacağını belirtiyor. Bir diğer sorum ise bu aracın süspansiyonları yumuşak olduğu için Amerikan otomobilleri gibi sürekli yaylanıyor. Bunların yerine orijinal ölçülerde özel yapım sert helezon yay yaptırabilir miyim? Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.

Selçuk Aytek

Sayın Selçuk Aytek,

'ın performans yazılımı ve lastik ile süspansiyon değişiklikleri konusunda bazı eleştirilerim olacak. Öncelikle motor uygulanan yazılımı çok iyi tanıdığım ve uzun yıllar birlikte çalıştığım PSChip Tuning tarafından tapılması beni mutlu ediyor ama Sprint Booster'ı neden taktırdığınız anlamak mümkün değil. Uygulanan performans yazılımıyla motorun garanti kapsamı özelliğini kaybettiyseniz de Sprint Booster genellikle yazılım yapılmayan motorlarda gaz pedal hassasiyetinin arttırılması açısından tercih edilir. Uygulanan performans programında gaz pedal hassasiyet ayarı gereken düzeyde yapılıyor. Bu uygulamaya ek olarak Sprint Booster ile enjektörlerin püskürtme miktarları, siz her gaz pedalına bastığınızda gereken miktarı aşarak partikül filtresinin tıkanmasına neden oluyor. Bu tıkanmayla daha sık oluşan rejenerasyon sonucu partikül filtresinde tıkanmalar hızlanacak ve bu parça daha kısa sürede dolacaktır. Süspansiyon konusunda ise aracın çok yaylanma sorununu daha geniş bir lastikle gideremezsiniz. Lastiğin yola tutunma özellikleriyle süspansiyon konforu arasında farklılıklar vardır. Aracınızın üzerinde bulunan 215/65 R16 ebatlarındaki lastiklerinizin çapı 68.58 cm'dir. Ancak 235/60 R16 ile çap 68.84 cm'ye yükselecek. 215 mm olan taban genişliği 235 mm'ye çıkacak ve oluşan farklılık ise lastiğin yola sürtünme direnci arttıracak. Bu da, motor ve aktarma organlarını zorlayacağı için oluşan performans kayıplarıyla birlikte yakıt tüketimi de artacaktır. Ağırlaşan, tabanı genişleyip çapı büyüyen lastik, süspansiyonun daha fazla esnemesine neden olacağı için özel süspansiyon uygulaması gerekecektir. Zaten şu an pek memnun olmadığınız süspansiyon için daha sert ve alçak helezon yaylarda çözüm olmayacak. Zaten helezon yay ve amortisörlerin birbirleriyle uyum sağlamaları gerekir. Koni veya K&W gibi markalarla iletişim kurup lastiklerin ölçülerini değiştirmeden helezon yay ve amortisör konusunda bilgi almanızı tavsiye ederim.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.