ARKADAŞINA GÖNDER
Hyundai Accent’in Motoru Isındıktan Sonra Neden Zor Çalışıyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Hyundai Accent’in Motoru Isındıktan Sonra Neden Zor Çalışıyor?

06.01.2015 Salı
HYUNDAİ ACCENT’İN MOTORU ISINDIKTAN SONRA NEDEN ZOR ÇALIŞIYOR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 2005 model Admire 1.5 CRDi ile seyir halindeyken aracın soğutma sisteminin hortumu patladı ve motor hararet yaptı. Kırmızı bölgeye gelen harareti, ancak trafik ışığında kalkarken motor tekleme yapınca fark ettim. Ardından usta silindir kapak contasının yandığını belirtti. Silindir kapak contası değişirken silindir kapağı da taşlandı ve çatlak kontrolü de yapıldı. İki ay sonra klima açıkken sürüş anında hararet göstergesi yükselmeye başladı. Aracı kenara çekip radyatörü kontrol ettim ve soğutma suyunun eksildiğini gördüm. Şu anda 15 günde bir radyatör suyuna 1-1,5 lt su ilave ediyorum ve motor sıcaklığı yükselmeye başlıyor. Radyatör kapağını da değiştirdim ama bir yararı olmadı. Son zamanlarda sürekli ısınan motoru tekrar marşa basınca çalıştırmak bir hayli zor ve sizce aracımdaki sorun nedir?

Ahmet Sinan Keçer

Sayın Ahmet Sinan Keçer,

Motorda eksilen suyun nedenlerini araştırmak gerekiyor. Öncelikle silindir kapak contasında çatlama olduysa suyun sızması gayet normaldir. Diğer tarafta motor çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra yeniden çalışmakta zorlanıyorsa bu sorun yakıt sisteminden de kaynaklanabilir. Özellikle yakıt deposunda az miktarda mazot varsa ve enjektörlerden depoya geri dönen mazotun da sıcak olması sonucu genleşeceğinden yakıt pompası gereken basıncı oluşturamaz. Zaten 180.000 km'de olan motorda enjektörlerin kontrol edilmesi gerekiyor. Ancak su eksiltme ve hararet yükselmesi sorununu yetkili servise giderek çözmeniz gerekiyor. Ayrıca test cihazında motorun incelenmesinde de yarar var.

kalan karakter 2000

Caner Bayrakcı Caner Bayrakcı

Aracınızda bulunan üst kapak contası orjinal degilse ve ust kapak civataları tork değerinde sıkılmadıysa sorun vermesi normal araç çalışırken yedek deposundan kabarcık cıkıyor ve radyatör hortumu patlayacak gibi oluyorsa serviste üst kapak contasını degiştirmenizi tavsiye ederim

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 01.01.2016 23:02
yusuf yusuf

Benimde aracim 2005 model hundai asset 1.6 atmire benim aracim sürekli buji yakiyor ayda buji değiştiriyorum titreme li çalışıyor içeri çok ses geliyo surat 100 geçince sesi kesiyor surat yavaş olunca sanki içinde davul çalıyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 25.02.2015 04:31

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.