ARKADAŞINA GÖNDER
Volkswagen Jetta 1.6 TDI’ın Rölantide Titreme Sorunu İçin Ne Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Volkswagen Jetta 1.6 TDI’ın Rölantide Titreme Sorunu İçin Ne Önerirsiniz?

19.01.2015 Pazartesi
VOLKSWAGEN JETTA 1.6 TDI’IN RÖLANTİDE TİTREME SORUNU İÇİN NE ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 2011 model 1.6 TDI DSG'nin kavraması bundan 5 ay önce aracım 60.000 km'de değişti. Geçtiğimiz günlerde aracımın 75.000 km bakımını yaptırmak için servise gittiğimde motor yazılımını güncelleyip şanzıman yağını da değiştirdiler. Bu sırada servis, motor rölantide çalışırken titreme olduğunu ve enjektörlerdeki yakıt basıncının olması gereken değerden daha yüksek olduğu için hepsinin değişmesi gerektiğini söylediler. Bende aracımı özel servise götürüp bilgisayara bağlattım ve onlar ise enjektörlerin gereken basıncı ürettiğini belirttiler. Şu an aracımda ilk gaz verdiğimde gaz tepkilerinde küçük bir gecikme olurken freni bıraktığımda motor devri yükseliyor ama araç biraz geç hareket ediyor. Bu durum, servisten ilk çıktığında yoktu. Sizce bu sorunun kaynağı yetkili servis olabilir mi?

Aytaç Çolpan

Sayın Aytaç Çolpan,

Volkswagen Jetta 1.6 TDI'ın 75.000 km bakımında yazılımının güncellenmesi ile enjektörlerin sorunlu olduğu tespit edilmiş. Aracın rölanti devrinde oluşan titreme ne zaman ortaya çıktı? Bu titreme; enjektörlerin aşınması, volan yaylanma sistemi sorunları ve motorun kurumlanmasından kaynaklı olabilir. Enjektör basıncının normal olduğunu belirten servis, nasıl bir ölçüm yaptı? Bu konuda tamirhanede herhangi bir yorum yapılmadı mı? Sorun yok iddiası her ne kadar da sizin duymak istediğiniz bir sonuç olsa da gerçekler var. Diğer tarafta araca yüklenen yeni yazılım ise daha ekonomik ve fakir bir karışım odaklı olabilir. Aracın ilk kalkış anında geç kavrama yapması konusu ise DSG şanzımanın debriyaj sisteminden kaynaklanıyor olabilir. Yenilenen mekatronik sistemde de sorunlar çıkabilir. Ancak bu ihtimaller, büyük testler ve arıza kodlarının aranmasıyla tespit edilecektir. Benim size tavsiyem: aracınızı başka bir Volkswagen yetkili servisine giderek aracı test aletine bağlatıp enjektörlerin ve diğer parçaların kontrolünü yaptırmanız gerekiyor. Ardından motorda karbon temizleme (Carbon Clean) yaptırıp sonuca göre sorunu çözebilirsiniz.

kalan karakter 2000

idris cakir idris cakir

Merhaba 2011 jetta comfortline dsg sanzuman aracin vitesi N konumundayken yani bostayken gaza bastigimda 2 bin devri gecmiyo normalmidir bu

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır2
cevapla 10.02.2015 23:16
Selim Selim

Dsg çilesi bitmez

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 19.01.2015 19:24

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN