ARKADAŞINA GÖNDER
Dizel Motorlu Fiat Albea, Neden İlk Marşta Zorlanıyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Dizel Motorlu Fiat Albea, Neden İlk Marşta Zorlanıyor?

20.01.2015 Salı
DİZEL MOTORLU FİAT ALBEA, NEDEN İLK MARŞTA ZORLANIYOR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Merhaba m hürmetlerimi sunarım 1.3 Multijet ile 4 veya 5 kez marşa bastıktan sonra ancak çalışıyor. Bu sorunu çözmek için Adana'da yakıt pompacısına gittim o da ikinci el pompa taktı. Ardından 1 ay sonra yine bu sorun devam etti. Tekrar aynı yere gittiğimde enjektör memelerini değiştirildi. Yine 1 ay sonra aynı arızayı başka bir ustaya danıştım ama o da marş motorunun yetersiz olduğunu belirtti. Arabayı stop edip kontağı açık bıraktıktan 15 dakika sonra ilk marşta çalışıyor ama motor, kontak kapalıyken 15 dakika sonra ancak 5 kez marş yaptıktan sonra çalışıyor. Bu sorunu birçok ustaya danıştım ama arıza giderilemedi. Sizce bu sorunun kaynağı nedir?

Kamil Özer

Sayın Kamil Özer,

Fiat Albea'nın ilk marşta çalışmaması sonucu motor parçaları deneme yanılma yoluyla değiştirilmiş. Mazot pompası olarak ifade ettiğiniz hangi pompanın da hangisi olduğunu maalesef bilmiyorum. Aracınızın yakıt deposunun dışında düşük basınçlı yakıt pompası var ve kontağı açtığınızda 5 saniye kadar çalışıp basınç ürettikten sonra durur. Araç çalıştığında ise devamlı çalışmaya başlar. Düşük basınç pompası basınç üretmeye başladıktan sonra mekanik olarak çalışan yüksek basınç pompası devreye girerek basınç üretir. Siz bu pompalardan hangisi yenilediniz. Diğer tarafta özellikle dizel motorlu araçlarda ikinci el parça kullanılmamalıdır. Sonuç olarak aracı etkili bir Fiat servisine götürerek bilgisayarda motorun arıza kodunun belirlenmesi gerekir. Ardında yakıt deposunun içindeki süzgeç, yakıt filtresi, kızdırma bujileri ve düşük basınç pompasının rölesi kontrol edilip gerekiyorsa değiştirilmelidir.

kalan karakter 2000

engin akaman engin akaman

merhaba onno ustam bende 2013 1,3 euro 5 motor linea var.43000 de aracım ben aydın ilinde ikamet ediyorum. aydın da iken aracpek sorun yaratmıyor. ancak rakımı yuksek olan denizli cameli ilçesine gidince aracım genelde 8-9 marşta alıyor bazende tek marşta bu aracımı 4 kez yetkili servise götürdüm bana söyledikleri aracınızda sııntı yok saat gibi calışıyor. denizli ve fethiye servislerine göturdum burada arac tek maşta aldı.ama sorunum büyümeye basladı şimdi aydında 2 marşta almaya basladı. son olarakta 2 gün önce kontagı yarım actım pompa sesi bittikten sonra aracın depo kısmından 2 yada 3 saniye aralıklarla cıt cıt diye ses geldi. birde kontagı actığımda bazen pompa sesi 5 sn kadar bazende 9-10 sn kadar sürüyor. gaza dokunmadan calışmıyor. bir cok usta servis ve insanla görüstüm hepsi ayrı ayrı bir seyler söylyor. ustam bu aracın sorunu ne servisteki bilgisayar bile bulamadı. ne olur yardım edin cıldıracağım teşekkurler

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır0
cevapla 04.10.2015 21:27
osman tuzlu osman tuzlu

ben 3 yil kullandin albea 1.3 mulrijet i hic bir soryn yasamadim ozellikle motoru bir harikaydi konfor guvenlik emniyet yok deseniz tamam lakun motorunun uzerine motor tanimam.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır0
cevapla 21.01.2015 22:08
Hüseyin Hüseyin

1.3 Albea m var onda da aynı sorun var çok soğuk havalarda veya akü az iken yapıyor

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır4
cevapla 21.01.2015 10:33
uçarrentacar  antalya uçarrentacar antalya

araç kaç km de acaba bende bir çok fiat diesel var sorun suz denecek kadar iyi motor a sahip

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 20.01.2015 17:00

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.