ARKADAŞINA GÖNDER
LPG’li Fiat Tempra’da Oluşan Motor Sarsıntısının Nedeni Nedir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

LPG’li Fiat Tempra’da Oluşan Motor Sarsıntısının Nedeni Nedir?

25.02.2015 Çarşamba
LPG’Lİ FİAT TEMPRA’DA OLUŞAN MOTOR SARSINTISININ NEDENİ NEDİR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'li 1996 model Fiat Tempra 2.0 16V sahibiyim. Araçım ilk marşta çalışmazken, 2 veya 3 kez denememin adından alışıyor. Bu seferde 10 saniye sonra devir 400 ve 300 d/d'lere kadar düşüyor ve motorda oluşan sarsıntının ardından stop ediyor. Sadece motor soğukken oluşan bu sorunu çözmek için benzin deposunu söküp temizlettim, hava filtresini, benzin pompasını ve benzin filtresini değiştirttim, gaz kelebeği kelebeğini temizlettim. Hatta MAP sensörünü de yeniledik ama arıza düzelmedi. LPG sistemini kontrol ettirdik ama bir sorun görünmüyor. Usta, en son ise potansiyometre arızalı dedi. Aracımın egzozundan da çiğ yakıt kokusu geliyor. Sizce bu sorunu gidermek için nasıl bir yol izlemeliyim?

Ertuğrul Yücel

Sayın Ertuğrul Yücel,

Aracınızın motorunun devamlı LPG ile çalışması sonucu benzin, benzin pompasında ve benzin filtresinde beklediği için içerisindeki tortularda bu parçaların tıkanmasına neden olmuş olabilir. Bu tıkanmaları engellemek için arada bir motoru benzinle çalıştırmak gerekir. Bu sayede de motor, benzinde bulunan yağlama özelliğinden de mahrum kalmamış olur. Sonuç olarak öncelikle serviste aracı bilgisayarla kontrol ettirip arıza kodu alınmalıdır. Ardından enjektörlerin sökülerek özel ultrason cihazıyla temizlenmesi, benzin filtresinin yenilenmesi gerekir. Son olarak benzin enjektörlerinin püskürtme basıncının da ölçülmesi gereklidir. Ardından emme manifoltu sıcaklık sensörlerünün de yenilenmesinde fayda var. Bu motorların rölanti regülatörleri sorunludur ve yenisini bulmak ise neredeyse imkansızdır. Ancak gaz kelebek potansiyonmetresinin ince ayarları da kontrol edilmeli çünkü bu parça, jikleyi de etkiliyor. Potansiyometrenin uçları arasındaki elektrik akımı 650 ohm olmalıdır. Bu arada LPG kullanılan motorlarda platinyum buji kullanılmasında yarar var.

kalan karakter 2000

Selçuk Selçuk

Mrb ustam tipo 2.0 16v enjektör zamanları yüksek çıkıyor ilk çalıştırmada 3.5 te çalışıyor sonra 5.5e yükseliyor yardımcı olurmusunuz

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 02.12.2015 12:44

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.