ARKADAŞINA GÖNDER
Fiat Punto Evo’daki Ateşleme Sorunu İçin Ne Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Fiat Punto Evo’daki Ateşleme Sorunu İçin Ne Önerirsiniz?

12.03.2015 Perşembe
FİAT PUNTO EVO’DAKİ ATEŞLEME SORUNU İÇİN NE ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta Sorularınızı Cevaplamaya Devam Ediyor.

İkinci sahibi olduğum 1.4 (MultiAir) şu anda 38.000 km'de ve 2010 model. Aracımda ateşleme sorunu var ve çözümü için motor test cihazına bağlandı. Bu kontrollerde motorun 3 numaralı silindirinin ateşleme yapmadığına dair hata verdi. Bu sorunun çözümü için ateşleme bobini ve bujiler değiştirilip, enjektörlerin yeri değiştirildi.Tekrar yapılan testlerde yine 3 numaralı silindirin çalışmadığı ortaya çıktı. Bu sorun, motorun çalışırken teklemesine ve gücünde de azalmasına neden oluyor. Artık son bir çözüm olarak motorun silindir kapağı sökülecek ve supaplar kontrol edilecek. Sizce bu sorunun kaynağı ne olabilir? Aracın kilometresi dikkate alındığında bu sorun kronik bir arıza mı?

Cihan Ateş

Sayın Cihan Ateş,

Punto Evo 1.4'ün motorunun üçüncü silindirinde oluşan ateşleme sorunu, farklı nedenden kaynaklanıyor olabilir. Bu sorunu çözmek için yapılması gereken kontrollerden biri de ilgili silindirin bujisini söküp dışarıda ateşleme kontrolü yapılmalıdır. Bu kontrolde buji ateşleme yapıyorsa, bu sefer enjektör kontrol edilmeli. Ancak enjektörleri yer değiştirip çalıştırdığınız belirtmişsiniz. Bu sefer silindirde bazı testler ve ölçümler yapılmalı. Özellikle kompresyon basıncının düşük olması veya emme manifoldunun contası ya da benzer yerlerden motora hava girmesi ihtimali var. Ayrıca supaplarda yanma veya ayarlarında bir sorun olabilir. Bu nedenle supapların kontrol edilmesinde yarar var. Sonuç olarak öncelikle tekleyen silindirin kompresör basıncını ölçmek gerekir. Eğer bir sorun bulunamazsa işletim sistemi yani beyin kontrol edilmelidir.

kalan karakter 2000

kenan kenan

puno evo 1.4 multiar aracımı sabah çalıştırdığımda sprunsuz çalışıyor. ama 40 50 saniye sürdükten sonra güçten düşerek duruyor. ikinci kez çalıştrmak istediğimde zorlanıyor. çalıştığında da sorunsuz devam gün boyu kullanıyorum. diğer günün sabahına kadar. her saban aynı sprun oluyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 24.08.2015 13:10
Mehmet Mehmet

Bana da sorun multiair modülde gibi geldi. Yeni bir teknoloji henüz 100000i devireni ya vardır ya yoktur, ne olduğu belirsiz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 27.03.2015 11:39
atilla_ozdemir atilla_ozdemir // KASTAMONU

arabada kpg varsa büyük ihtimalle yanık sübap vardır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 25.03.2015 20:36
Taner Gönül Taner Gönül

Sorun emme valflerini kontrol eden Multiair sisteminde de olabilir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 13.03.2015 12:51

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.