ARKADAŞINA GÖNDER
Ford Mondeo’da Oluşan Püskürtme Arızasını Nasıl Çözeriz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford Mondeo’da Oluşan Püskürtme Arızasını Nasıl Çözeriz?

17.03.2015 Salı
FORD MONDEO’DA OLUŞAN PÜSKÜRTME ARIZASINI NASIL ÇÖZERİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

İkinci el olarak Mayıs 2014'te 1993 model yıllında olan LPG'li GLX 1.6 16V satın aldım. Aracım şu anda 163.000 km'de ve ilk çalıştırmada sıkıntı olmazken motor ısındıktan sonra stop ediyor ve tekrar çalıştırdığımda rölantisi kendi kendine yükseliyor. Yükselen rölanti devri, bir süre sonra normale dönüyordu. Ardından aracım, iki ay kadar önce benzinde çalışırken tekleme yapıp kendiliğinden stop etmeye başladı. Tamirci tarafından neden olduğu anlaşılamadı ancak araç kendiliğinden düzeldi. 15 gün kadar önce aynı arızayı tekrarlandı. Aracımı götürdüğüm özel serviste önce benzin pompası ve yakıt filtresi değiştirildi ancak sorun çözülemedi. Enjektörleri çıkartarak baktıklarında aracın 1-3-2-4 şeklinde yakıt püskürtmesi gerekirken dört enjeksiyonun aynı anda ve sürekli olarak benzin püskürttüğünü belirttiler. Aracım yaklaşık 10 gündür elektrikçide, yakıt sistemindeki elektrik bağlantıları ve beyin kontrol edildi ama arıza halen devam ediyor ve ustalar çözüm bulamıyorlar. Enjeksiyona 4 koldan yakıt gelmesinin nedeni ne olabilir? Bu ve sorunun nasıl çözebilirim? Bu konuda bana neler önerirsiniz?

Esin Tekin

Sayın Esin Tekin,

1993 yılı üretimi olan Ford Mondeo 1.6 16V'nin motorunda görev yapan yakıt sisteminin püskürtme yapısı sıralı değildir. Bu sistemde enjektörlerin hepsi birlikte püskürterek çalışıyorlar. Mondeo 1.6 16V'nin yakıt sistemi, 1994 yılından sonra sıralı püskürtmeye dönüştürüldü. Bu nedenle arıza teşhisini de yanlış yönde araştırmışsınız. Ayrıca motorun ateşleme sırası da 1-3-4-2 şeklinde olur. Motorun stop etme sorununu tespit etmek için önce LPG'yi devre dışı bırakmak gerekir. Genellikle rölanti regülatör sorunlarında motor stop eder, ancak rölantinin de gaz kelebeğinde bulunan karışım ayar vidasıyla da gerekli ayarlama yapılabilinir. Bu motorların gaz kelebek potansiyonmetresi eski transistörlü sistemler gibi üç ayrı kademede çalışır. Rölanti devirleri için, orta gaz kullanımı ve tam gaz seçenekleri vardır. Potansiyonmetre veya gaz kelebek ayarının yanlış olması sonucu rölanti devirlerinde çalışması gereken sinyallerin potansiyonmetreden beyine iletilememesi sonucu motor hep orta gaz konumunda yakıt beslemediği için rölanti devri düzensizleşir. Potansiyonmetrenin fişlerine takılacak voltmetre ile bu ayarlamaların yapılması gerekir. Ancak sizin sadece elektrik sorunlarını çözmeniz maalesef mümkün değildir. Bu nedenle konuya hakin yetkili servise müracaat ederek onlardan yardım isteyebilirsiniz. Özellikle aracın eski teknolojiye sahip püskürtme sisteminin onarımı için bu konuda uzman birinin çözümüne ihtiyacınız var.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.