ARKADAŞINA GÖNDER
Audi A4’ün Şanzımanında Oluşan Titremenin Kaynağı Nedir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Audi A4’ün Şanzımanında Oluşan Titremenin Kaynağı Nedir?

06.04.2015 Pazartesi
AUDİ A4’ÜN ŞANZIMANINDA OLUŞAN TİTREMENİN KAYNAĞI NEDİR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Yaklaşık 1 yıl önce 2008 model 3.2 FSI Quattro Tiptronic satın aldım. Aracı aldığımda 87.500km'deydi ve şu an ise 104.000km'de ulaşmış. Benden önce 2.5 yıl kullanılmayan ve bekleyen bu otomobili kullanmaya başladıktan sonra vites D konumundayken titreme ve öne fırlama isteği oluyor. N konumuna geçince ise bu durum daha da azalıyor. Bu titreme 1 yılda yüzde 30 azaldı ama devam ediyor. Sizce bu sorun motor ve şanzıman takozlarından mı kaynaklanıyor.

Arda Doruk Özkılıç

Sayın Arda Doruk Özkılıç,

Otomatik şanzımanlarda D konumuna tork konverter yarım debriyaj kavrama gibi motor ve aktarma organlarını birleştirerek kalkış için tam kavramayı yani gaza basmanızı bekler. Bu oluşumda ayağınızı düz yolda frenden çekmenizle araç hafifçe yol almaya başlar. Bu durum normaldir ancak titreşim; motor ile şanzıman arasında yarım debriyaj kavrama konumunda olduğunda biraz sorunlu olabilir özellikle motorun zorlanması ve rölanti devrinde biraz düşmesi sonucu motorun kendi iş hesapları zorlanır. Özellikle işletim sistem beyni bu zorlama karşısında rölanti devrini tekrar ayarlar yükseltir, bu da çalışma da sarsıntısız olur. Aracın uzun bir süre beklemesi durumunda ise enjektörlerdeki benzinde bulunan su ve diğer partiküller ise çeşitli tıkanmalara neden olur. Sonuç olarak enjektörlerin sökülerek ultrason ile temizlemesi gerekir.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.