ARKADAŞINA GÖNDER
Toyota Corolla’nın Silindir Kapağını Söktürmemi Önerir Misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Toyota Corolla’nın Silindir Kapağını Söktürmemi Önerir Misiniz?

08.04.2015 Çarşamba
TOYOTA COROLLA’NIN SİLİNDİR KAPAĞINI SÖKTÜRMEMİ ÖNERİR MİSİNİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'li 2006 model Corolla HB 1.6 VVT-i sahibiyim ve 87.000 km'de satın aldığım bu araca 2 sene önce LPG taktırdım. Ardından aracımın 130.000 km bakımı yaptırmak için yetkili servise götürdüğümde 4000 d/d'de ikinci ve üçüncü viteste oluşan gıcırtı sesinin kontrol edilmesini istedim. Aracımın kontrolünden sonra yetkililer, motorun rölanti devrinde çok titreşimli çalıştığını ve birinci silindirin kontrol edilmesi gerektiğini söylediler. Bu kontrol için de silindir kapağının sökülüp işlem görmesi gerektiğini belirten yetkili personel, su pompasının sızdırma yaptığını, V kayışının yan sanayi olduğu için değişmesi gerektiğini belirtti. Oysa ben aracı almadan önce Toyota yetkili servisinde aracı ekspertiz yaptırdım ve motorun durumunun iyi olduğu belirtilmişti. Bundan önce ben aracımın 120.000 km bakımı için diğer Toyota yetkili servisine götürdüğümde bu tarz bir sorun çıkmadı. Aslında rölantide oluşan titremenin motordaki VVT-i özelliğinden dolayı olduğunu biliyorum ve su pompasının etrafında bir sızıntıya rastlayamadım. Aracıma oldukça titiz bakıyorum özellikle bakımlarını aksatmadan yetkili serviste yaptırmaya özen gösteriyorum. Sizce, yetkili servisin belirttiği gibi silindir kapağının sökülmesi gerekir mi?

İbrahim Hakan Gül

Sayın İbrahim Hakan Gül,

İkinci el olarak 87.000 km'de Corolla HB VVT-i satın aldıktan sonra bu araçala 43.000 km yol kat etmişsiniz. Bu sürede araca LPG montajı da yapıldığını düşünürsek, motorda oluşan yıpranmalar ve sorunlar hakkında kimse size garanti veremez. LPG sistemi zaten yetersiz yağlanmaya neden olduğu için özellikle supaplarla segmanlardaki aşınmalar hızlanıyor. Bu da silindirlerin kompresör basıncının azalmasına neden oluyor. Azalan kompresör basıncı yanma veriminin düşmesine ve silindirlerin teklemesine sebep oluyor. Diğer tarafta yetkili servis tarafından tespit edilen su pompası kaçağını ise dikkate alıp gereken onarımı yaptırmanızı öneririm. Ayrıca VVT-i motor, rölanti devirlerinde çalışırken belirttiğiniz gibi bir titreme olmaz. Aracınızın motorunda oluşan bu tarz bir titreme ise bir sorunun işaretidir. Sonuç olarak aracınızdaki sorunların çözümü için başka bir yetkili servise danışarak onların yorumlarını almalısınız.

kalan karakter 2000

Eray Arslan Eray Arslan

benzinli toyotalarin 2. Ve 3. Vitese gecerken ses cikarmasi kronik bir sorun. 2 ve 3uncu viteslerin senkromecleri degisecek. Ailemizde bir adet avensis 1.6 var ve o da rolantide bazen titreme yapiyor. Sifir km aldik, sifirdan beri yapiyor. Hadi bunlar gercekten sorunlu, kompresyon testi benzinli bir motorda cok kolay, bujileri söküp saatle baksinlar. Yetkili servislere arac goturmeyin, para kazanmak icin ellerinden geleni yapiyorlar. aracinizda da bir sorun yok.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 08.04.2015 17:12

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.