ARKADAŞINA GÖNDER
Hyundai Getz’te Vites Değişiminde Çıkan Tak Sesini Nasıl Gideririz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Hyundai Getz’te Vites Değişiminde Çıkan Tak Sesini Nasıl Gideririz?

20.04.2015 Pazartesi
HYUNDAİ GETZ’TE VİTES DEĞİŞİMİNDE ÇIKAN TAK SESİNİ NASIL GİDERİRİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Hyundai Getz 1.5 CRDi sahibiyim ve 160.000 km'de olan aracımın vites geçişlerini 3.000 d/d'yi geçmeden yapıyorum ve aracımla 100 km/s'nin üzerine çıkmıyorum. Sürüş anında aşırı hızlanma ve frenlemeden de kaçınıyorum yani sonuçta kurallara uyan sakin bir sürücüyüm. Ancak aracımda bir sorun var. Bu sorun ise birinci vitesten ikinciye geçerken debriyajın geç ayrılması sonucu aracımda silkelenme oluyor ve bu esnada da aracımın alt kısımda da vuruntu sesi oluyor. Ayrıca aracımı ilk çalıştırdığımda ve yokuş aşağı inerken ayağımı debriyaja basıp vites değiştirmek istediğimde her iki durumda da alt tarafından tak şeklinde bir ses geliyor. Bu sorunu Hyundai yetkili servisi de dahil bir çok ustaya gösterdim. Yetkili servis silkelemenin debriyaj ayrıcıdan kaynaklandığını söyledi ve bu parçayı değiştirmeyerek ayarını yaptıklarını belirttiler. Bir diğer usta ise motor kulaklarında ve takozlarını kontrol ettiğini ve bir sorun bulamadığını belirtti. Hatta aracımın motor takozunu da değiştirdi ancak tak sesi sorunu çözülemedi. Bu konuda neler tavsiye edersiniz? Önereceğiniz bir servis var mı?

Kerim Akyıldız

Sayın Kerim Akyıldız,

Hyundai Getz'de bulunan debriyaj anahtarı isimli parçada yapılan ayarlama, araçtaki ses sorununu ne kadar çözdü bilemiyorum. Özellikle aracın şanzıman bağlantılarında ve akslarında da boşluk olabilir. Bunlara ek olarak şanzımanın karosere veya traverse bağlantısını yapan takozlar yada diğer adıyla kulakçıklarının kontrol edilmesi gerekiyor. Çünkü bu kulakçıkların 100.000 km civarındayken yırtılma ihtimali bulunuyor. Diğer tarafta belirttiğiniz ses, araç, çalışmadığı zamanda debriyaja bastığınızda ortaya çıkıyorsa debriyaj çatalının kontrol edilmesi gerekiyorsa yağlanmasında yarar var. Yetkili servis tarafından arazı kodu alındı mı bilemiyorum. Eğer araçta arıza kodu çıktıysa onarım bu yönde yapılmalıdır. Eğer arıza kodu yoksa motorda oluşan kurumlanmaların karbon temizliğinin yapılması ve enjektörlerin kontrol edilmesi gerekiyor. Aracın 160.000 km'de olduğunu da düşünürsek daha önce hiç karbon temizleme yapıldı mı bilemiyorum. Ayrıca aracın egzoz sistemi bağlantılarının da kontrol edilmesi gerekiyor. Sonuç olarak aracın; motor takozları, egzoz, enjektörlerin kontrol edilmesi gerekiyor. Bu kontrolleri, konusunda uzman bir yetkili servis tarafından yaptırırsanız sizin için iyi olur.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.