ARKADAŞINA GÖNDER
Hyundai Getz’in Hava Akış Debimetresi Arızalı Mı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Hyundai Getz’in Hava Akış Debimetresi Arızalı Mı?

18.05.2015 Pazartesi
HYUNDAİ GETZ’İN HAVA AKIŞ DEBİMETRESİ ARIZALI MI?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 2004 model Getz 1.5 CRDi'nin motoru 2800 d/d'yi yi geçmiyor. Aracı durdurup stop ettikten sonra yeniden çalıştırıyorum ve sorun ortadan kalkıyor. Bu sorunun çözümü için aracımı test cihazına bağladım ve EGR arızası verdi. Ardından EGR değiştirildi ve aracı, 1 hafta şehir içinde sorunsuzca kullandıktan sonra uzun yolda 500 km yol kat ettim. Bu sürüş sırasına aynı sorun 5 defa ortaya çıktı ve bu sefer farklı marka bir yakıt aldıktan sonra depoya enjektör temizleyici katkı maddesi ekledim. Bu sorun, dönüşte 2 defa daha ortaya çıktı ve şu an aracımı şehir içinde sorunsuzca kullanıyorum. Bu probleme karşı aracımı yine test cihazına bağlattım ve bu sefer de hava akış debimetre arızası uyarısı verdi. Ben de bu arızayı sildirdim. Aracımda performans sıkıntısı yaşamıyorum. Sizce bu problemin nedeni nedir? Acaba debimetre arızalı mı? Son olarak; sürüş sırasında arıza lambası yanarken aracım 5,6 lt/100 km yakıt tüketiyordu. Aracım farklı marka bir yakıtla dönüş yolunda 4,9 lt/100 km tüketti. Yakıt tüketimindeki bu farklar farklı yol şartlarından da kaynaklanabilir mi?

Ahmet Ertem

Sayın Ahmet Ertem,

Aracınızda oluşan EGR arızası sonucu bu parçanın değişmesiyle birlikte sistemde biriken kurumlar da temizlenmiş. Biriken kurumlar ise hava akış ölçerin bozulmasına da neden olurken bu da geçici arızalara sebep olabiliyor. Aynı şekilde araçtaki motorinin kalitesi de düşük olduğu zaman benzer sorunlar çıkıyor. Aracınızın kaç kilometrede olduğunu bilmiyorum ve enjektör bakımlarını da ihmal etmemeniz gerekiyor. Gidişte ve dönüşteki aracın yakıt tüketimin farklı değerlerde olması; hava, yol, trafik şartları ve sürüş tarzınızın aynı olmamasından da kaynaklanmış olabilir.

kalan karakter 2000

Pocket boy Pocket boy

Oncelikle iyi gunler dilerim Onno ustam,
2003 model Ford Focus 1.6 100 PS kullanicisiyim. Aracimda Klima acikken dur kalklarda Motor devir problemi yasiyorum..Söyle ki devir bazen cok dusuk sanki her an stop edecekmis gibi dusuyor bazende 7 ile 10 000 rpm arasinda ibre resmen Ileri geri dans ediyor..Tabi dolayisiyla bu anda motorda dengesiz ve hiriltili calisiyor..Klima gazi dolumu ve bakimi yeni yaptirildi..Sorun devam ediyor.
Olasi problemler hakkinda Bilgi verirseniz cok sevinirim.
Saygilarimla

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 19.05.2015 12:41

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.