ARKADAŞINA GÖNDER
Aracımın Motoru Neden Geç Isınıyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Aracımın Motoru Neden Geç Isınıyor?

19.06.2015 Cuma
ARACIMIN MOTORU NEDEN GEÇ ISINIYOR?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Otomatik şanzımanlı Opel Corsa sahibiyim. Şu anda 130.000 km'de olan aracımın motoru ilk marş sırasında geç ve sarsıntılı çalışıyor. Özellikle soğuk havalarda yaklaşık 20 saniye marşa basınca ancak çalışan motor, çalışma ısısına ulaşınca normale dönüyor. Aracım haftada 3 litreye kadar su eksiltiyor ve sabahları da paspaslar hep ıslanıyor. Ayrıca egzozdan çok fazla beyaz duman çıkıyor. Diğer tarafta, kısa mesafede motor sıcaklığı kolayca yükselirken fan ise 110 derecede devreye giriyor. Ben motorun silindir kapak contasının yanmış olabileceğini düşünüyorum. Bu sorunlar için aracımı servise götüreceğim ama daha önce size danışmak istedim. Sizce bu sorunların kaynağı nedir?

Yusuf Teksolan

Sayın Yusuf Teksolan,

Egzozdan beyaz duman çıktığı zaman motorun silindir kapak contasının yanmış olma ihtimali de olabilir. Silindir kapak contasının durumunu kabaca bujilerden de anlayabiliriz. Bujileri söküp baktığınızda rengi değiştiyse o silindire su girmiştir ve bunun sonucunda motorunda ilk çalıştırmasında teklemeli oluşur. Silindir kapak contası yenilendikten sonra tekleme ortadan kalkabilir ama motorda farklı problemler varsa sorun devam edecektir. Motorun soğutma suyu, akıp sızarak veya yanarak buharlaştığı için eksilir. Bu iki ihtimalin tespitinde farklı yöntemler vardır. Kaçak tespiti için radyatör kapağını çıkartıp aynı yere özel hava basınç pompası takılarak 5 bara kadar basınç uygulanır. Ardından oluşacak basınç kaybı gözlemlenir. Bu sırada motorun her hangi bir yerinde su kaçağı varsa damlamaya veya akma başlayacaktır. Bu testi yaparken motorun sıcak olması gerekiyor ve Motor ile soğutma sisteminde basınç kaybı veya kaçak yoksa silindir kapak contasının kontrol edilmesinde yarar var. Silindir kapak contasının kontrolünde farklı yöntemler var. Mesela motor sıcakken bujiler sökülerek pistonların teker teker ateşleme zamanında üst ölü noktada olacak şekilde, krank mili döndürülür. Ardından buji oturma yuvasından, özel bir test aletiyle hava basıncı uygulanarak ağzına kadar su dolu olan radyatör kapağı bölgesinde suyun yükselmesi veya kabarcık oluşumu takip edilir. Her silindire tek tek uygulanan bu işlemde silindirde kabarcık veya su yükselmesi oluyorsa o silindir bölgesindeki contada sorun vardır. Aracın paspaslarının ıslak olması, kalorifer radyatörü veya hortumlarındaki sızıntıdan kaynaklanabilir.

kalan karakter 2000

mcserkan mcserkan

Selam usta bnde 2007 golf 1.6 bse motor 102hp benzin lpgli arac var yag degisimbvakti geldi malum onumuz yaz hangi marka yağı ve incelikte yağ kullanilmali
5/30W- 10/40w - 0/30w mu?
Mobil mi castrolmu ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 24.06.2015 09:55

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.