ARKADAŞINA GÖNDER
Dizel Motorlu Ford Fiesta’nın Modifiyesi Hakkında Bilgi Verir misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Dizel Motorlu Ford Fiesta’nın Modifiyesi Hakkında Bilgi Verir misiniz?

14.09.2015 Pazartesi
DİZEL MOTORLU FORD FİESTA’NIN MODİFİYESİ HAKKINDA BİLGİ VERİR MİSİNİZ?

Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

İkinci el olarak 87.777 km'de 2009 model Ford Fiesta 1.4 TDCi aldım. Şu anda aracım 113.600 km'de olan aracımdan genel olarak memnunum ama motor gücünü chip yazılımıyla güçlendirmek istiyorum. Yazılım programlamasıyla yapılan motor gücü artışı hakkında bilgi verir misiniz? Giderek artan bu programlama uygulamasında motor gücü 88 HP'ye, torku ise 205 Nm'ye yükseliyormuş. Bu artış motorun orijinal tork güç eğrisine paralel olarak mı artıyor? Yada yazılımla sınırlandırılan gerçek motor gücü mü ortaya çıkıyor? Bu işlemde enjektörler, turbo ve diğer parçalar normalden daha fazla çalıştıkları için zorlanıyorlar mı? Chip programlama işleminde işletim sisteminin kontrol ettiği ABS, sensörler vb sistemlerde değişiklik oluyor mu? Aracımın 113.600 km'de olduğunu dikkate alırsak aktarma sistemi parçala 40 Nm'lik artışa dayanabilir mi? Aracımla ilgili bir sorum daha var. Sürüş anında çukur ve tümseklerden sonra ön tarafından özellikle süspansiyon bölgesinden ses geliyor. Aracımın sol ön tarafının sert, sağ taraf gevşek olduğunu düşünüyorum. Bu sorunu çözmek için aracımı özel servise götürdüğümde sağ Z rotunu değiştirdiler ve direksiyon milini yağladılar ama hala ses sorunu devam ediyor. Bu konularda ne önerirsiniz?

Cihan Barış Koçer

Sayın Cihan Barış Koçer,

Chip modifiyesi olarak adlandırılan uygulama, günümüzde işletim sisteminde bulunan programının farklı özelliklere sahip olacak şekilde değiştirilmesidir. Bu konuda deneyimli kuruluşlar var ve aracın motor ile aktarma organlarına en az zararı verebilecek yazılımlar geliştirip uyguluyorlar. Motorun mekanik özelliklerini değiştirmeden sadece programlamayla ve turbo basıncını arttırarak yapılan bu uygulamada yakıt ve ateşleme zamanlamaları düzenleyerek motor gücünü arttırıyorlar. Aktarma organları ise zaten aracın üreticisi tarafından motorun maksimum gücünün yaklaşık yüzde 40 fazlasını karşılayacak şekilde geliştiriliyor. Sonuç olarak belli sınırlar içerisinde yapılacak özel performans yazılımıyla, başta turbo olmak üzere tüm parçaların ömürlerinde az da olsa azalma olacaktır. Bu emisyon değerleri için de geçerlidir. Özellikle dizel motorlarda benzinliye göre daha kısa vadede aşırı kurumlanma oluyor. aslına aracın ömrünü kısaltma işlemi biraz da sürücünün sürüş karakteriyle de alakalıdır. Aracın süspansiyon sisteminde bulunan sesi duymadan, çeşitli kontroller yapmadan sorunu elektronik posta yoluyla çözmem imkansız.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.