ARKADAŞINA GÖNDER
Toyota Yaris’te EGR Supabı Arızalı mı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Toyota Yaris’te EGR Supabı Arızalı mı?

07.10.2015 Çarşamba
TOYOTA YARİS’TE EGR SUPABI ARIZALI MI?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Manuel şanzımanlı 2007 model Toyota Yaris 1.4 D-4D sahibiyim. Yaklaşık 700 km önce düz yolda giderken araçta birden gaz kesildi ve motor devri azaldı. Vites küçültmeme rağmen motor gaz yememeye başladı. Ben de aracımı yol kenarına çekerek vitesi boşa aldım. Gaza bastığımda gaz tepkilerinde bir sorun yoktu, motor devri de yükseliyordu. Aracı vitese alarak kalkış yaptım ancak gaz yememe sorunu devam ediyordu. Aracımı tekrar stop ettim, 10 saniye bekleyip çalıştırdığımda problem de ortadan kalktı. 2 hafta önce bu sorun tekrar ortaya çıktı. Bu sefer aracı ustama götürdüm ve yaptığı kontrollerde hiçbir soruna rastlayamadı. Bilgisayarda da arıza kodu arandı ama arıza kodu çıkmadı. Sonuçta EGR supabının değişme ihtimali var. Değişimi maliyetli olduğu için EGR supabı iptal edilmiş. Sizce sorun bu parçada mıdır? Yaklaşık 1.000 km önce aracımın filtreleri değiştirildi ve bakımdan sonra da problem yoktu. Ancak bakımdan 300 km sonra ortaya çıkan bu sorun için neler önerirsiniz?

Özgür Ayan

Sayın Özgür Ayan,

Dizel motorlu Toyota Yaris'in yolda birden gaz kesip güç üretememesinin ilk nedeni, yakıt basıncının düşmesidir. Zamanla yıpranan yakıt pompalarında bazen basınç düşmesi olabiliyor ve motordaki düşük basınç nedeniyle çalışma verimi azalıyor. Vites boştayken ise aracın güce ihtiyacı olmadığı için sorun olmuyor. Motoru durdurup 5 dakika beklediğinizde ise yakıt pompası soğuduğu için çalışınca yeniden normal basınç üretmeye başlıyor. Bu sorunlar genelde yakıt deposunda az yakıt olduğu zaman daha da artar. Çünkü enjektörlerden yakıt deposuna dönen sıcak yakıtın ısısı, depodaki az miktardaki yakıtı da ısıtarak pompanın çalışma düzenini etkiliyor. Sorun, yakıt deposundaki düşük veya yüksek basınçlı yakıt pompasından kaynaklanıyor olabilir. İptal edilen EGR supabı sorunlu olsaydı, çoğun zaman arıza lambası yanar ve arıza kodunun da çıkması gerekirdi. Zaten EGR iptal edildiği zaman işletim sistemi motorda arıza olduğunu düşünerek kendisini korumaya alır. Bu nedenle EGR arızalıysa değiştirmek gerekiyor. Diğer tarafta yakıt pompa rölesi, yakıt basınç sensörü ve en önemlisi hava akış ölçer arızaları olabilir. Özellikle hava akış ölçerde sorun varsa arıza kodu bazen çıkmayabilir ve bu parçayı test ederek kontrol ettirebilirsiniz.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.