ARKADAŞINA GÖNDER
Aracımın Motorundaki Titremenin Nedeni Nedir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Aracımın Motorundaki Titremenin Nedeni Nedir?

20.10.2015 Salı
ARACIMIN MOTORUNDAKİ TİTREMENİN NEDENİ NEDİR?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Şu anda 142.000 km'de olan 1997 model Ford Escort CLX 1.6 sahibiyim. Yaklaşık üç aydır düşük devirlerde vites arttırdığımda aracımda silkeleme oluyor ve yokuş çıkarken de performansı azalıyor. Bu sorunu çözmek için aracımın bujilerini değiştirttim ve silkeleme ile hız kesme problemi çözüldü. Bu sefer de ilk çalışmada, motorda aşırı titreme olmaya başladı. Motor ısındıktan sonra motoru stop edip yarım saat sonra çalıştırınca da gaz pedalının ilk baştaki tepkisizliği devam ediyor. Sizce sorun bujilerden mi kaynaklanıyor yoksa motorda başka bir sorun mu var?

Ömer Önder

Sayın Ömer Önder,

Motor çalışırken oluşan titreme ve silkelemede öncelikle yakıt ve ateşleme sisteminin kontrol edilmesi gerekiyor. Ateşleme sisteminin önemli parçalarından biri olan bujileri değiştirirken tırnak aralıkları kontrol edildi mi? Bujilerin değiştirilmesinin ardından motorun gaz tepkilerinin zayıf olması ve sarsıntılı çalışması, subaplarda kaçak olabilir. Yine motorun rölanti regülatörü ve gaz kelebek takımında da kirlenme ihtimali var. Aracı yetkili bir Ford servisine götürerek bilgisayarda arıza kodu aldırıp sorunu çözebilirsiniz.

kalan karakter 2000

erci erci

1997 escort CLi arabam vardı. . Benzer bir sorun bende yaşadım. araç bazen çekişten düşüyor, bazen normal gidiyordu. Usta bujilerden dedi, bujileri değiştirdik olmadı, yakıt filtresi tıkalı dedi filtreyi değiştirdik olmadı, katalitik konvertörden olabilir dedi onu çıkarttık yine olmadı. En sonunda bilgisayara bağlattım. Yakıt hava karışımını sağlayan parçada problem olabilir dediler. Kibrit kutusu gibi bir parçaydı yanlış hatırlamıyorsam. Söz konusu parçanın kablolarından birisi yanmış, temassızlık oluyormuş. kabloyu yeniden bağladılar. çekiş normale döndü. BU arada gereksiz bir sürü masraf yapmış olduk. arada katalitik konvertör gitti. Bahsettiğim parçaya baktırmanızda yarar var.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 21.10.2015 10:37

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.