ARKADAŞINA GÖNDER
Aracımın Motoru Neden Çiğ Gaz Atıyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Aracımın Motoru Neden Çiğ Gaz Atıyor?

02.11.2015 Pazartesi
ARACIMIN MOTORU NEDEN ÇİĞ GAZ ATIYOR?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

1929 model Dodge marka otomobilim var. Aracımın motorunun çalışması normal ama çiğ gaz atımı çok fazla oluyor. Siz, bu konuda ne tavsiye edersiniz.

Kemal Üstün

Sayın Kemal Üstün,

Sahibi olduğunuz 1929 model Dodge'da görev yapan 3410 cc (208 Cu) hacmindeki motorunun fabrika verisine göre yakıt tüketimi 16,0 lt/100 km civarındadır. Üreticiler aslında 1930'lu yıllarda yakıt tüketim değeri belirtmiyorlardı. Ama zamanla dergiler geçmişteki araçların da tüketim değerlerini araştırmaya başladılar. Aradan geçen uzun zamanda motor ve özellikle karbüratörde oluşan yaşlanmalar, yanmayı da etkiliyor. Motorun normal çalıştığını belirtmişsiniz ama yine de bazı kontrollerin yapılması gerekiyor. Çiğ gaz atılmasına, motordaki zengin yakıt karışımı neden oluyor. Bu durum aslında yakıtın iyi yanmamasından da kaynaklanıyor. Aracın çiğ gaz atarken yakıt tüketim değerini bilseydim daha iyi yorum yapma şansım olurdu. Bu sorunu çözmek için ise öncelikle emme manifoltu contasını kontrol etmelisiniz. Emme manifold contasında herhangi bir yanma veya yıpranma varsa karbüratörün dışında motora giren hava kaçakları, yanmadaki karışımı bozar. Karbüratörün sabit seviye kabı şamandıra yüksekliği veya contalarıyla üst kapağının çarpılması sonucu hava kaçağı oluyorsa zengin karışım meydana gelir. Bu nedenle karbüratörün kontrol edilmesi ve özellikle hava ayar karışım vidasının incelenmesi gerekiyor. O modellerde yağlı hava filtresi vardır ve filtre tabanına hayali miktarda dökülen bir yağ ile motora giren havada bulunan kirlerin yağa yapışması öngörülmüştür. Yağ seviyesinin çok olması motorun rahat hava almasını engelleyecek ve zengin karışım yakıtın yanmadan atılmasına neden olacaktır. Ayrıca yakıtın tam yanmaması sonucu kirlenen bujiler, motorun karışım düzeneğini bozabilir. Distribütörde bulunan platin ve meksefenin de yenilenmesi gerekir. Bu tarz motorların avans ayarının da doğru yapılması şarttır. 10 derece bir avans bu motor için yeterlidir. Ateşleme bobini eski ve yıpranmışsa voltaj oluşumundaki kayıplar ateşleme performansını düşüreceği için karışımda eksik yanma olur. Sonuç olarak karbüratör, ateşleme bobini ve diğer parçaların kontrol edilmesi gerekiyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.