ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Megane’nın Rölanti Sorununu Nasıl Çözeriz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Renault Megane’nın Rölanti Sorununu Nasıl Çözeriz?

16.11.2015 Pazartesi
RENAULT MEGANE’NIN RÖLANTİ SORUNUNU NASIL ÇÖZERİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

2000 model Renault Megane 2.0 sahibiyim. Şu anda 183.000 km'de olan aracıma önceki sahibi 2008'de LPG taktırıp 60.000 km yol yapılıyor. Şu an ise motorda rölanti ayarlayıcısı arızalandığı için bu parçayı orijinaliyle değiştirttim. Fakat bu sefer motorun rölanti devri sabit durmuyor ve 750 d/d ile 1300 d/d arasında oynama yapıyor. Motor, ilk marşta zorlanarak çalışırken araç rölantide daha fazla gürültülü yapıyor. Sürüş sırasında ise araçta titreme olur. Bu sorunun çözümü için bana neler önerirsiniz?

Gazanfer Özenli

Sayın Gazanfer Özenli,

Şu anda 183.000 km'de olan Renault Megane'ın motoruna uygulanan LPG'nin ardından aracın 60.000 km yol kat ettiğini hesaba katarsak rölanti devirlerinde yaşanan sorun sadece rölanti regülatöründen kaynaklanmaz. Rölanti regülatörü rölantiyi ayarlayıp düzenlerken motorda oluşan devir çalkalanmalarını da düzenler. Motordaki sorun, belli limitleri aşıyorsa rölanti regülatörü de bu durumdan etkilenir ve sorunlu çalışır. Bu bilgilendirmenin ardından rölanti regülatörünü yenisi ile değiştirdikten sonra kurum biriken gaz kelebek takımını da temizlettiniz mi? Ardından motorda arıza kodu almanız gerekirdi. Motorda LPG'nin görev yaptığını düşünürsek lambda sensörü de sorunlu olabilir ve bu da motorun rölanti devirlerini etkiler. Bunlara ek olarak LPG'li motorda oluşan yağlama sorunu, supapların ve supap yataklarının da zarar görüp kaçak yapmasına neden olur. Bu da motorun çalışma performansını etkiler. Sonuç olarak önce bujilerin kontrol edilmesi ve platin özellikli buji takılması gerekiyor. Silindirlerin kompresör basıncı ölçülmeli, azalma varsa segman ve pistonlar kontrol edilmelidir. Yine supaplarda kaçak olup olmadığı da araştırılmalı. Ardından gaz kelebeği temizlenerek gaz kelebek sensörü de kontrol edilmelidir. Kirlenen ve yaşlanan enjektörlerin püskürtme özellikleri azalacağı için rölanti devirlerini olumsuz olarak etkiler. Bu nedenle enjektörlerin yakıt püskürtme basınçlarının ölçülmesi, gerekiyorsa bu parçaların temizlenmesi veya değiştirilmesi şart. Bu işlemlerden sonra arıza kodunun alınması gerekiyor. Bu ölçümleri motor sıcakken yaptırın. Ayrıca aracın ve LPG sisteminin filtrelerini kontrol ettirip gerekiyorsa yenileriyle değiştirin.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.