ARKADAŞINA GÖNDER
Mercedes E 200’ün klimasını söktürtmeli miyim?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Mercedes E 200’ün klimasını söktürtmeli miyim?

08.12.2015 Salı
MERCEDES E 200’ÜN KLİMASINI SÖKTÜRTMELİ MİYİM?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'li 1994 Mercedes E 200 sahibiyim. Şu anda 210.000 km'de olan aracıma, önceki sahibi sonradan klima taktırmış. Şehir içinde klima açıkken durduğum zaman motorun rölanti devri dalgalanıyor ve araç stop ediyor. Klima çalışmazken hiçbir sorun yok ve bu sorunu danıştığım usta gaz çubuğunun olduğu yere bir yay taktı. Şimdi rölantideki dalgalanma daha da arttı ve motor neredeyse duracak gibi oluyor. Ben de bu sorunu çözmek için klimayı komple söktürmeye karar verdim. Klimayı söktürürsem hangi parçaları söktürmeliyim. Klimayı söktürdüğüm zaman aracın normal kaloriferini kullanabilir miyim? Bir de internette bir forumda, klima çalışmasa bile klimalı araçların, klimasız araçlara göre V kayışlarının uzun olduğu ve klima motorunun dış rulmanını sürekli çevirdiği için motor gücünden 3-5 HP aldığı yazıyordu. Sizce bu tespit doğru mu? Bu konuda neler önerirsiniz? Bir de sadece merak ettiğim için soruyorum: aracıma turbo veya kompresör uygulaması yaptırabilir miyim?

Rasim Akyıldız

Sayın Rasim Akyıldız.

Sonradan takılan klimanın işletim sistemiyle uyuşmazlığı sonucunda klima açıkken zorlanan motorda rölanti devirlerinin düşmesi normaldir. Bu da düzensiz çalışma anlamına geliyor. Bunu engellemek için klimalı motorlarda uygulanan yöntemde: klima açıldığında rölanti devrini mekanik olarak gaz kelebek kumandasına temasla yükselten parçaya ihtiyacınız var. Araçtaki klima çalışmazsa da gücünü krank mili kasnağından kayışla aldığı için motordan bir miktar güç çalar ama bu güç 3-5 HP değil çok daha azdır. Klimayi, konusunda uzman birisi sökerse kaloriferi kullanabilirsiniz. Aracınızın motoru için hazır üretilmiş turbo kitler vardır. Bu kitlerle motor gücünü 185 HP'ye torku da 275 Nm'ye yükseltiyor. Ben bu uygulamayı çok yaptım ve oldukça başarılı sistemler var. Üstelik uzun yolda yakıt tüketiminde az da olsa tasarruf sağlayabiliyorsunuz. Bu kitlerin Türkiye maliyetleri ise uygulama dahil 6.000 Euro dolaylarındadır.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.