ARKADAŞINA GÖNDER
Alfa Romeo GT 3,2 V6 için hangi motor yağını önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Alfa Romeo GT 3,2 V6 için hangi motor yağını önerirsiniz?

28.01.2016 Perşembe
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 İÇİN HANGİ MOTOR YAĞINI ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 2006 model Alfa Romeo GT 3.2 V6'yı haftada bir kere kullanıyorum. Şuan da 90.000 km'de olan aracımın el kitabında, motor yağı için üreticilerin farklı viskozitelerde ürünleri yer alıyor. Madeni yağ üreticilerinin internet sitelerinde ise aracım için 10W 60 viskoziteli motor yağı öneriliyor. Ama ben, daha önce kullandığım Alfa Romeo 2.0 JTS Selespeed'in motorunda da 10W 60 kullanmıştım ve yağ tüketimi bir hayli fazlaydı. Bu nedenle aracıma 5W 40 kodlu motor yağını koydum ama sizce aracımda 10W 60 mı kullanmalıyım? Motorda yağ eksildiği zaman üzerine ekleme yapılması doğru mu? Motorda eksiltme yapmayan 5W 40'ı mı kullanmamı önerir misiniz? Motor bloku üzerinde damlama şeklinde olmayan terleme var ve sizce bu durum normal mi? Silindir kapak contasını değiştirmemi önerir misiniz? Bu aracı kullanırken nelere dikkat etmem gerekiyor.

Emin Kurtoğlu

Sayın Emin Kurtoğlu,

Sahibi olduğunuz Alfa Romeo GT 3,2 V6'da üreticinin önerdiği 10W 60 viskoziteli sentetik motor yağını ne kadar zamandır kullanıyorsunuz? Bence üreticinin önerdiği motor yağını, motor parçalarının ömrü ve aracın performansı dikkate alındığında kullanılmasında yarar var. Diğer tarafta uzun kilometreler boyunca motorda kullanılan yağ, piston segman kanallarında sıkıştırmaya yardımcı olan ve yanma odasına, yağ sızıntılarını da engelleyen faydalı kurum olarak nitelediğimiz bir oluşum yapmıştır. Motor yağı markası viskozitesi değiştiğinde ise yeni konan motor yağının farklı özelliklerdeki kimyasal maddesi, eski faydalı kurumları yakar ve bunun sonucunda motorda yağ eksilmeye başlar. Faydalı kurum oluşumunun yeniden, yeni marka ve viskozite yağ ile tekrar oluşması ise birkaç yağ değişim süresinin geçmesi gerekir ama motorda yıpranma fazlaysa bu yeni kurumlar oluşmayabilir. Bu olumsuzluk doğal olarak motor performansını ve yakıt tüketimini etkiler. Sonuç olarak motorda çeşitli kontrollerin yapılması gerekiyor. Bu bilgiler ışığında şu an kullanılan ürünün 10W 60 sentetik özelliklerinde seçilmesi markanın değişmemesi ile yağın birbirini yakmasını sanırım engellenebilir.Silindir kapak contasının etrafında oluşan terlemesi için önce, silindir kapağının cıvatalarının gerekli torkta sıkılıp sıkılmadığını kontrol etmelisiniz.

kalan karakter 2000

Hakan Avşar Hakan Avşar

Wv 6 GOLF 2011 DSG 7 İLERI D2 viteste d3 e gelmedi devir 4000 oldugu halde, bazen de ışıkta gaza basıldığı halde gec hareket edıyor arac benzin lpg tesekkür ederim hocam

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 28.01.2016 21:38

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.