ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Laguna’daki Sorunlar İçin Ne Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Renault Laguna’daki Sorunlar İçin Ne Önerirsiniz?

02.02.2016 Salı
RENAULT LAGUNA’DAKİ SORUNLAR İÇİN NE ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Renault Laguna 1.8 sahibiyim ve 2005 model olan aracım uzun zaman otoparkta ve kullanılmadı. Daha sonra aracı servise götürdüm ve birinci vitese zor geçtiği için şanzıman yağı ile şanzıman bağlantı kolları değiştirildi ama sorun giderilemedi. İlk kalkışta araçta oluşan titremelerden dolayı ön tekerleklerin helezon yayları değiştirildi ama sorun yine giderilemedi. Aracımla ilgili bir diğer sorunumda radyatör fanı. Motor çalışınca hemen devreye giriyor ve çalışmaya başlıyor. Bu sorunu gidermek için hararet sensörü değiştirildi ama bir yararı olmadı. Aracımı Renault yetkili servisine götürdüm ve değişen parçaları söyleyip sorunlarımı aktardım. Aracım 3 gün orada kaldı ve yetkililerin bilgisayarda yaptığı kontrollerde hiç bir arıza koduna rastlayamamışlar. Sizce aracımdaki sert vites geçişi ve radyatör fanının sürekli çalışması sorunları için neler önerirsiniz?

Fevzi Yıldız

Sayın Fevzi Yıldız,

Aracınızın vites kolunun çok sert olmasının nedeni vites kolu yataklarındaki yıpranma olabilir. Ayrıca şanzıman yağı azaldıysa ve vites kolundan şanzıman vites seçimini sağlayan parçalarda paslanma veya yıpranma varsa bu tür sorunlara neden olabilir. Aracın kalkışlarında oluşan titreme ise debriyaj balatasından kaynaklanabilir. Bu nedenle debriyaj balatasının kontrol edilmesi, gerekiyorsa diğer parçalarıyla birlikte değiştirilmesi gerekiyor. Helezon yaylar, aracın ilk hareketindeki oluşan titremeyle bir alakası olmayabilir. Ancak araçta orijinal olmayan helezon yaylar varsa ve kısa veya daha yumuşak bir yapıya sahipse bu gibi biraz riskler oluşturabilir. Sonuçta orijinal helezonların takılmaması halinde aracın ön takımı zarar görecektir. Fan motorunun devamlı çalışması sensörden veya sensörün bağlantı kablolarındaki kısa devreden ya da röleden kaynaklanıyor olabilir.

kalan karakter 2000

mustafa yılmaz mustafa yılmaz

ustam sizi hep takip ediyorum sorunum 97 model brodway 15 günde bir tekleyip istop etme rolentide alt devirlerde tekleme benzin gaz aynı yapılanlar buji buji kablosu bobin bu ara araç conta yakmıştı yapıldıktan sonra 15 gün sonra başladı bunlar 3 tamirci bir servis çözemedi benim şüpem subap yapıırken düzgün olmadığı fikrini bekliyorum teşekkürler

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 27.02.2016 18:11

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.