ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Megane’ın Rölantideki Tekleme Sorunu İçin Neler Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Renault Megane’ın Rölantideki Tekleme Sorunu İçin Neler Önerirsiniz?

31.03.2016 Perşembe
RENAULT MEGANE’IN RÖLANTİDEKİ TEKLEME SORUNU İÇİN NELER ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta,sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 2000 model Renault Megane 2.0 şu anda 183.000 km'de ve motor rölantide çalışırken rölanti ayarlayıcısı arızalandığı için bu parçayı orijinaliyle değiştirttim. Fakat motor rölanti devrinde yine titreme yapıyor. Motor devri bazen 750 d/d'ye düşüyor, bazen ise motor 1100-1300 d/d'lere kadar yükseliyor. Soğukken ilk marşta çalışan motor, sıcakken stop ettiğimde tekrar çalışmakta zorlanıyor. Ardından sürüş sırasında ikinci veya üçüncü viteste seyrederken ayağımı gaz pedalından çekersem araçta silkelenme oluyor. Bu silkeleme, beşinci viteste 130 km/s hızla giderken de oluyor. Ayrıca ilk çalıştırmada supaplardan bir ses geliyor ve sonra kesiliyor. 2008 yılı üretimi olan aracıma 60.000 km'de LPG takıldığını da dikkate aldığınızda bu sorunun kaynağı nedir?

Gürcan Özen

Sayın Gürcan Özen,

Renault Megane 2,0'ın 183.000 km'de olduğunu ve araca 60.000 km'de LPG takıldığını göz önüne alırsak rölanti devirlerindeki sorunun rölanti regülatöründe olma ihtimali düşüktür. Rölantiyi sadece regülatör ayarlayıp düzenlemez. Regülatör, belirli limitler dahilinde oluşan rölanti çalkalamalarını düzenliyor. Motorda oluşan sorunda motor devri limitleri aşıyorsa regülatör de sorunlu çalışıyordur. Bu sorunu çözmek için yaptığınız yenilemeyle birlikte gaz kelebek takımı temizlendi mi? Aracın kilometresini dikkate alırsak motorda oluşan kurumlanmayla birlikte gaz kelebek sensörü de sorunlu olabilir. LPG'den kaynaklı olarak lamda semsörü de sorunlu olabilir ve bu da motorun rölanti devrini etkileyebilir. LPG'li motorlarda oluşan yağlama sorunu nedeniyle supaplar ve supap yataklarının da zarar görüp kaçak yapma ihtimali vardır. Sonuç olarak regülatör yenilemeden önce motorda arıza kodunun alınması gerekiyordu. Ardından regülatörün değişimiyle birlikte gaz kelebeği ve lambda sensörü de kontrol edilmeliydi. Tüm işlemlerden sonra yeniden motorda arıza kodu alınarak gerekli kontrollerin yapılması gerekiyordu. Sonuç olarak öncelikle bujilerin kontrol edilmesi ve platinyum özellikli bujilerin kullanılması gerekiyor. Ardından kompresyon testi yapılmalı ve silindirlerde bulunan kaçaklar tespit edilmelidir. Supaplarda sorun varsa gerekli revizyon yapılmalıdır. Daha sonra gaz kelebek takımı temizlenerek gaz kelebek sensörü kontrol edilip ölçülmeli. Her işlemde arıza kodu alınması gerekiyor. Bu ölçümler, motor sıcakken yapılmalıdır. Ardından enjektörlerin kontrol edilmesi gerekiyorsa temizlenmesi veya yenilenmesinde yarar var. Ayrıca yakıt filtresinin de değiştirilmesi gerekebiliyor. Ardından benzin basıncı da kontrol edilmeli. LPG sistemi kontrol edilmeli ve sistemin filtresi de değiştirilmelidir. Tüm bu kontrollerden sonra sorun çözülecektir.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.