ARKADAŞINA GÖNDER
Ford C-Max’ın EGR Supabını Değiştirmemi Önerir Misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford C-Max’ın EGR Supabını Değiştirmemi Önerir Misiniz?

01.04.2016 Cuma
FORD C-MAX’IN EGR SUPABINI DEĞİŞTİRMEMİ ÖNERİR MİSİNİZ?

Onno Usta,sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Ford C-Max'ın EGR supabını değiştirmemi önerir misiniz? İlk sahibi olduğum 2005 model Ford Focus C-Max 1.6 TDCi Ghia'nın performansında yaklaşık 1 yıldır hissedilir şekilde azalma var. Aracımın motoru 2500 d/d'den 4000 d/d'ye kadar olan aralıkta çok hantallaşıyor. Sanki bir şeyler aracımı tutuyormuş hissi ortaya çıkıyor. Bu performans düşmesi, özellikle sollamalarda çok sıkıntı oluşturuyor. Aracımdaki bu sorunu çözmek için geçtiğimiz yıl özel servise gittim ve EGR supabı ile kızdırma bujileri arızalı çıktı. Kızdırma bujileri yenileriyle değiştirildi, EGR ise sadece sökülüp içinde oluşan kurumlar ve sensör temizlenerek tekrar takıldı. Aracımın performansında bir miktar düzelme oldu ama sorun devam ediyor. Arıza lambası, arızalı olan EGR yüzünden yanıp sönüyor. Sizce EGR supabının yenilenmesiyle aracım eski performansına kavuşabilir mi? Ya da egzoz manifoldu ve maf sensörünü temizlettirsem aracım eski performansını kazanır mı? Her 40.000 km'de bir Carbon Clean işlemini yaptırmama rağmen, oluşan bu sorunun çözümü için bana neler önerirsiniz?

İlker Bekçi

Sayın İlker Bekçi,

Ford C-Max 1.6 TDCi'de oluşan güç kaybını tespit etmek için özel servisin yaptığı kontrollerde bazı noktalar gözden kaçırılmış olabilir. Bu parçalar, motor çalışırken işletim sistemi tarafından kontrol edilir. EGR supabı arızalıysa, motorda yapılacak temizlenme işlemi sadece kısa süreli bir iyileşme sağlar. Bu nedenle EGR supabının değiştirilmesi gerekiyor. Maf sensörü arızalıysa arıza kodu vermez ve çoğu zaman çeşitli kontroller yapılarak sorunlu olduğuna karar verilebilir. Bu parçanın çok hassas olması nedeniyle solventle temizlenmesinin ardından tazyikli hava kullanılmadan kurutulmaları gerekiyor. Egzoz manifoldu ise tıkanan bir parça değildir ve zaten Carbon Clean işlemlerinde gerekli temizlenme oluyordur. Öncelikle tekrar arıza kodu alınarak geçici ve kalıcı kodlar tespit edilmeli. Kalıcı arıza kodları belirlenerek sorun çözülmelidir. Yukarıda bahsettiğim gibi EGR supabı arıza kodu veriyorsa yenisiyle değiştirilmelidir. EGR supabı değiştirildikten sonra net olarak sorun çözülür demek biraz zor. Bu nedenle yenileme sonrasında test sürüşü yapıp tekrar arıza kodu alınmalıdır. Çünkü birbirine bağımlı çalışan hava akış ölçer, lambda sensörü ve ısı sensörleri farklı arıza kodlarının çıkmasına neden olabiliyor. Ardından turbo basıncını yolda seyir halindeyken ölçülüp fabrika değeriyle karşılaştırılması gerekiyor. Çünkü bu tarz arızalarda işletim sistemi yani beyin, motorun hasar görmemesi için turbo basıncını düşürdüğü için motor performansından kesilme olabiliyor. Yakıt sisteminde de tıkanma varsa, yakıt pompalarının yaşlanması söz konusuysa veya yakıt filtresi tıkalıysa bu gibi benzer sorunlar ortaya çıkacaktır. Sonuç olarak aracınızın motorunun serviste yeniden bahsettiğim konularda test edilerek sorunların çözülmesi gerekiyor. Bu tarz sorunlarda deneme yanılma yöntemlerinin uygulanmaması gerekiyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.