ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Megane İle İlgili Sorularımı Yanıtlar Mısınız?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Renault Megane İle İlgili Sorularımı Yanıtlar Mısınız?

13.04.2016 Çarşamba
RENAULT MEGANE İLE İLGİLİ SORULARIMI YANITLAR MISINIZ?

Onno Usta,sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

İkinci elde 74.000 km'de 2012 model Renault Megane 3 Sport Tourer 1.5 dCi EDC satın aldım. Aracımın üzerinde orijinal 205/50 R17 ebatlarında lastikler var ve bu ebattaki lastikler pahalı olduğu için yerine 225/45 R17 taktırmamı önerir misiniz? Aslında aracın üzerindeki lastik ebadıyla taktırmayı düşündüğüm arasında çok büyük bir yanak farkı da yok. Diğer bir sorumda ise aracımda görev yapan EDC şanzımanı dikkate aldığınızda sürüş sırasında nelere dikkat etmeliyim? Bu aracın triger değişimi için ne önerirsiniz? Birde aracımda görev yapan 110 HP'lik 1.5 dCi motor için hangi motor yağı maksimum koruma sağlar?

Ahmet Çıngır

Sayın Ahmet Çıngır,

Aracınızın üzerindeki 205/50 R17 orijinal lastik ebatlarının çapı 63.68 cm, ve yuvarlanması da 1,971 metredir. Taktırmayı düşündüğünüz 225/45 R17'nin çapı 63,43 cm ve yuvarlanması da 1,963 metredir. Bu hesaplamaya göre lastik çapları arasındaki fark çok az olsa da 205 olan taban genişliğinin 225 mm'ye çıkması ile lastiğin yol ile arasındaki sürtünme direncinin artması sonucu yakıt tüketimi de yükselecektir. Aracın süspansiyon konforu ve direksiyon özelliklerinde kayıplar oluşuyor. Aracınızın motor yağı viskozitesi, periyodik bakım aralığı ve triger yenileme süreci, yetkili servisin belirlediği tabloda yer alıyor ve bu konuda Renault yetkili servisleri size yardımcı olacaktır. Ayrıca motorda aynı viskozitedeki motor yağını uzun kilometrelerce kullandığınızda segman ve pistonlarda kompresyona yardımcı ve yanma odasına yağ sızıntılarını da engelleyen faydalı kurum olarak nitelediğimiz bir oluşum meydana geliyor. Motor yağı markasının ve özellikle viskozitenin değişmesi halinde ise yeni motor yağının farklı özelliklerdeki kimyasal yapısı ve içeriğindeki katkıları, eski faydalı kurumları yakar ve motor yağı da bu kurumların da yanması eksilmeye başlar. Faydalı kurum oluşumunun yeniden, yeni marka ve viskozite yağ ile tekrar oluşması ise birkaç yağ değişim süresi gerektiriyor ve bu esnada motorda aşınmalar da hızlanıyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.