ARKADAŞINA GÖNDER
Opel Vectra’nın Piston Kolu Neden Eğildi?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Opel Vectra’nın Piston Kolu Neden Eğildi?

14.04.2016 Perşembe
OPEL VECTRA’NIN PİSTON KOLU NEDEN EĞİLDİ?

Onno Usta,sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

1996 model Opel Vectra B 2.0 CD sahibiyim. Aracımın motoru rölantide çalışırken ara gaz verdiğimde an piston kolu eğildi. Ardından aracımı çekiciyle servise götürdük. Motorda yapılan revizyonda 4 tane piston ve piston kolu ile supaplar ve yataklar değiştirildi, silindir kapağı da taşlandı. Aracı teslim aldıktan sonra çekişi zayıftı ve rölantide de motor yağı lambası yanıyordu. Ardından aracın beyni kontrol edilirken bu sefer de yeniden biyel eğildiği için motor yeniden söküldü. Silindir kapağı kontrol edildi ve çatlağa rastlanmadı. Motordaki sorun acaba yağ pompası ya da emme manifoltundan kaynaklanıyor olabilir mi?

Gökhan Erk,

Sayın Gökhan Erk,

Piston kolu yani biyelin bir ara gazla eğilmesi ihtimali yoktur. Isıya ve sıcaklığa dayanıklı olarak üretilen biyellerinin yatakları aşırı ısınırsa ve pistonun silindir kapağına isabet ederek eğilirse bu parçanın yenilenmesi gerekiyor. Biyel, ancak çok küçük eğilmeler olduğu zaman düzeltilebiliyor. Motor yenileştirme işleminden sonra yanan yağ lambası ise revizyon öncesi oluşan bir sorunun devamı olabilir. Ayrıca revizyon sırasında yapılan hatalar sonucu aracın beyni yani işletim sistemiyle alakası olduğunu sanmıyorum. Özellikle rölanti devrinde yağ lambasının yanması, bir yanda yağ basıncının yetersiz olduğunu gösterirken diğer yanda motorun temel parçaları da yağsız kaldığı için aşınmaya devam ediyor. Sonuç olarak aracı Opel servisine götürerek yeniden motor revizyonu yaptırabilirsiniz.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.