ARKADAŞINA GÖNDER
Audi A4 Neden Hantallaştı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Audi A4 Neden Hantallaştı?

18.04.2016 Pazartesi
AUDİ A4 NEDEN HANTALLAŞTI?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'li 2003 model Audi A4 1.8 T sahibiyim. Şu anda 248.000 km'de olan aracımda gaz pedalına bastığımda yavaş tepki veriyor. 4000 d/d'de gaz pedalına sürekli basmam gerekiyor. Aracımda oluşan hızlanma sorununu çözmek için arasoğutucunun üzerindeki basınç sensörü hariç tüm sensörler değiştirildi. Arasoğutucunun kenarı darbe gördüğü için yamulmuş durumda. Sizce aracımdaki sorun ne olabilir. Şanzımanın dışındaki her şey kontrol edildi. Acaba sorun otomatik şanzıman da mı? Otomatik şanzıman yağ pompası arızalıysa bu araçta nasıl bir sorun oluşturuyor?

Yılmaz Barış

Sayın Yılmaz Barış,

Otomatik şanzımanda yağ pompası sorunu varsa vitesin D konumundan veya herhangi bir vitese N'de veya P'de takılması sonucu ilk algılama hareketi çok gecikir ve kalkış anında da hızlanmada yavaşlamalar oluşuyor. Ancak 4000 d/d'de oluşturan kesilme gibi olumsuzluklar yapmaz. Araçta benzin basıncının düşük olması, benzin regülatörünün kaçak yapması veya basınç hortumunda kaçak olma ihtimali var. Ayrıca blow off sorunları, N75 turbo basınç kontrol selenoidi veya Waste Gate de sorunlar olabilir. Ancak bunlar motoru sadece benzinle kullanırken ortaya çıkacaktır. LPG ile kullanımda hızlanma Turbo motorlarda LPG'ye yardımcı olarak benzin de devreye girerek ani turbo basıncının pick yaptığı süreçlerde gerekli olan anlık zengin yakıt beslemesi yapar. Bu konuda inceleme yapılması gerekir. Şanzıman ile aklınızı karıştırmalarına müsaade etmeyin. LPG'yi iptal ederek ilk motorun benzin ile sorunsuz çalışmasını sağlayın.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.