ARKADAŞINA GÖNDER
Hafif Ticari Araçlar Güvenli Mi?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Hafif Ticari Araçlar Güvenli Mi?

20.05.2016 Cuma
HAFİF TİCARİ ARAÇLAR GÜVENLİ Mİ?

Onno Usta,sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Otomobillerin kaza testlerini bağımsız kuruluşlar yapıyor. Kamyon, çekici ve otobüsler de üretilirken birçok testten geçiriliyor ve aktif ve pasif güvenlik donanımına sahipler. Ancak hafif ticari araçlarda güvenlik konusunda daha az vakit, emek ve finansman harcanarak üretildiğini düşünüyorum. Özellikle, şehiriçi yolcu minibüsleri ve 18+1'e kadar olan burunlu işyeri ve okul servislerinde ciddi bir güvenlik donanımının olmadığını düşünüyorum. Seyir halindeyken de hafif ticarilerin yürüyen aksamları da oldukça basit ve özensiz görünüyor. Bu araçların yürüyen aksamlarının basit olması, yerden yüksek yapıları ve oturma pozisyonlarının da yüksek olması beni düşündürürken bu araçların ağırlık merkezi de yerden uzakta yer alıyor. Bu nedenle yol tutuşları da güven vermiyor. Önden çarpışmalarda burunlu olan minibüslerin biraz şansı var, ancak arkadan gelecek bir darbede arkada oturan yolcuların ya da yandan gelecek bir darbede cam kenarında oturan yolcuların güvenlikleri konusunda endişeliyim. Bu konuda sizin bilgi ve düşünceleriniz nedir?

Malik Türkay Türkoğlu,

Sayın Malik Türkay Türkoğlu,

Her aracın üretim özelliği, güvenlik sistemleri ve diğer özellikleri birbirinden farklıdır. Ancak üretilen tüm araçlar, hafif ticari veya ağır ticari araç sınıfında olsun üretim ve güvenlik standartlarına göre tasarlanırlar. Bu araçlar küçük bir atölyede rastgele bir tasarımla ve montajla üretilmeleri imkansız. Araç yerden yüksekse bu yüksekliğe göre süspansiyon ve fren sistemi vardır ve zaten her modelin, karayolları trafik şartnamesine göre şehir içi ve dışı maksimum hızı bellidir. Kaza testi olarak nitelediğiniz çarpışma testleri ise zaten belli bir ortalama hızlarda ve standartlarda yapılıyor. Aracın markası ve modeli ne olursa olsun belli bir hızın üstünde yapacağı trafik kazasının sonucu da ölümcül olabiliyor. Sonuç olarak trafik kazalarındaki en büyük etken kurallara uymayan sürücüdür. Diğer tarafta zaten hafif ticari araç olarak nitelendirdiğiniz araçların bazılar otomobillerde olduğu gibi Euro NCAP'te güvenlik testine giriyorlar. Mesela Gölcük'te üretilen Ford Transit, 2012'te Euro NCAP testinden 5 yıldız elde etti. Renault Trafic, Euro NCAP'in 2015'te ağırlaştırılan standartlarına rağmen 3 yıldızla ayrılsa da sürücü ve yolcu için gerekli güvenliği sunmayı başardı. Burunsuz olarak nitelendirdiğiniz eski minibüslerde mutlaka güvenlik zaafları mutlaka vardı ama o sadece bu araçlar için değil, o dönemdeki diğer taşıtlar için de geçerliydi. Sonuçta her araçta belli güvenlik standartlarının olması gerekiyor. Bu araçların bazılarının yerden yüksek olması ve bu yüksekliğe göre de süspansiyon ve fren sistemine sahip olması gerekiyor. Güvenlik konusu, hafif ticari araçlarda da oldukça gelişmiştir.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.