ARKADAŞINA GÖNDER
Peugeot 508’e Farklı Lastik Ebatları Taktırmamı Önerir Misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Peugeot 508’e Farklı Lastik Ebatları Taktırmamı Önerir Misiniz?

26.05.2016 Perşembe
PEUGEOT 508’E FARKLI LASTİK EBATLARI TAKTIRMAMI ÖNERİR MİSİNİZ?

Onno Usta,sorulaırınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 2012 model Peugeot 508 1.6 e-HDi Allure'nin orijinal lastik ebatları 235/45 R18 ama aracımı aldığımda üzerinde 245/40 R18 ebatlı kış lastikleri vardı. Aracımın üzerindeki lastiklerle özellikle çukurlarda rahatsız edici bir sürüş söz konusu. Bu nedenle aracıma yaz lastiği alırken 235/45 R18 ebatlarına sadık kalsam aracımın konforu nasıl etkilenecektir. Diğer tarafta aracın orijinal jantlarına daha kalın yanaklı bis lastik taktırmak istiyorum. Ancak 235/50R18 ölçüleri ile araç yerden yaklaşık 15 mm yükseleceği için aracımda nasıl olumsuz etkileri ne olabilir?

Kemal Güllü

Sayın Kemal Güllü,

Peugeot 508 1.6 HDI'da orijinal olduğu iddia edilen lastik ve jantlar aslında 2.0 HDI (163 HP) ve 2.2 HDI (204 HP) seçeneklerinde yer alıyor. Sizin aracınız içim orijinal alternatif lastikler ise 215/55 R17'dir. Belirttiğiniz ebatları incelersek, 215/55 R17: çap 66.83 cm. ve yuvarlama ise 2.068 metre, 235/45 R18: çap 66.87 cm ve yuvarlanma 2.069 metre, 245/40 R18 çap 65.32 cm ve yuvarlanma 2.021 metredir. 235/50 18, çap 69.22 cm ve yuvarlanma 2.142 metredir.Bu ebatlar aracın ağırlığı, sürüş özellikleri ve ekonomikliği ile ilişkilidir. Diğer tarafta kış lastiği için seçilmiş olan 245/40 R18 ebatları ise kaygan zeminde küçülen çap ile patinaja ve yola tutuş özellikleriyle ilişkilidir. Ayrıca 40 olan yanak kalınlığı da zaten konforun azalması nedeniyle tavsiye edilmez. Bu şartlarda 235/50 R18 ise zaten büyüyecek çap nedeniyle yanlış seçim oluyor. Kısaca özetlersek 215 taban genişliği ile 55 yanak yüksekliği maksimum konfor, motor performans ile yakıt tüketim ekonomisi açısından idealidir. Sonuçta büyük jant ve geniş tabanlı lastik ek ağırlık ve daha fazla sürtünme direnci demektir ve bu da hızlanmayı ve yakıt tüketimini olumsuz olarak etkiler. Zaten 40 veya 45 yanaklı lastikler ise var süspansiyon sisteminin sertleşmesi ile kullanım konforunda kayıplar olmasına neden oluyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.