ARKADAŞINA GÖNDER
Mini Cooper’da Oluşan Sorunlar İçin Neler Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Mini Cooper’da Oluşan Sorunlar İçin Neler Önerirsiniz?

09.06.2016 Perşembe
MİNİ COOPER’DA OLUŞAN SORUNLAR İÇİN NELER ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta,sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Mini Cooper'da oluşan sorunlar için neler önerirsiniz? Mini Cooper Clubman 1.6 sahibiyim ve 2008 model olan aracımda marş yaptıktan 5-10 saniye sonra motor stop ediyor. Bu durum bazen oluyor bazen de olmuyor. Özellikle trafik ışıklarında durduğumda da motor stop ediyor. Ya da sürüş sırasında ani fren yaptığımda araç durmaya yakınken motor titremeye başlıyor ve stop ediyor. Egzozdan kötü bir koku geliyor ve motor soğukken beyaz duman çıkıyor. Ayrıca seyir esnasında gaz penalına bastığımda araçta titreme oluyor. Bu sorunları çözmek için aracı bilgisayarla kontrol ettik ve katalizatör, emme supapları vanos arızası, termostat ve jenerator arızası çıktı. Serviste yapılan kontrollerde ise bu sorunların gaz kelebeğinden kaynaklandığı belirtildi. Gaz kelebeği temizlendi ama sorun yine devam ediyor. Bir diğer sorum daha var. Aracımın üzerinde 17 inçlik jantlar vardı ve sürüş sırasında ise özellikle virajlarda savrulma riski vardı. Bana Mini'nin orijinal jant ve lastiklerini taktırmamı önerdiler ve ben de orijinal ebatlara göre gerekli değişikliği yaptırdım. Ancak bu değişime rağmen aracımla viraja girdiğimde savrulma eğilimi devam ediyor. Bu konuda neler önerirsiniz?

Kenan Yılmaz

Sayın Kenan Yılmaz,

Mini Cooper Clubman'de oluşan sorunların çözümü için gaz kelebeği temizlendikten sonra rölanti regülatörü de kontrol edildi mi? Bu işlemlerin ardından gaz kelebeği ve rölanti regülatörünün işletim sistemine adaptasyonunun yapılması gerekiyor. Ardından yeniden araçta bilgisayar üzerinden arıza kodunun aranması gerekiyor. Ardından motor çalışırken Vanos, katalizatör ve lambda sensöründe gerekli ölçümlerle kontrollerin yapılması gerekiyor. Buna ek olarak MAP sensörünün de kontrol edilmesi gerekiyor. Eğer araç otomatik şanzımanlıysa tork konvertörünün de kontrol edilmesinde yarar var. Sonuç olarak aracı yeniden yetkili servise götürüp arıza kodunun araştırılması gerekiyor. Yol tutuş şikayetinin çözümü için araca orijinal ebatlardaki lastik ve jantları taktırmanız zaten gerekli bir konuydu ancak aracın amortisörleri ve helezon yaylarının da kontrol edilmesi gerekiyor. Mutlaka amortisörleri kontrol ettirip gerekiyorsa hepsini tek seferde yeni ve orijinal parçalarla değiştirmelisiniz. Ardından aracın rot ve balans ayarının da kontrol edilmesi gerekiyor. Buna ek olarak direksiyon, rot, ro

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.