ARKADAŞINA GÖNDER
Hyundai Accent İçin Hangi Viskoziteli Motor Yağı Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Hyundai Accent İçin Hangi Viskoziteli Motor Yağı Önerirsiniz?

15.06.2016 Çarşamba
HYUNDAİ ACCENT İÇİN HANGİ VİSKOZİTELİ MOTOR YAĞI ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı cevaplamaya devam ediyor.

LPG'li 1997 model Hyundai Accent 1.5 GLS sahibiyim. Otomatik şanzımanlı olan aracım 195 bin km'de ve performansında bir sorun olmamasına rağmen 1.000 km'de 200 ml yağ eksiltiyor. Sizce eksilen bu yağ miktarı normal mi? Şu anda motorda 10W 40 viskoziteli motor yağı var ve değiştirmemi önerir misiniz? Aracımın 195 bin km'de olduğunu dikkate alırsanız üreticinin önerdiği viskozitedeki motor yağını kullanmaya devam edeyim mi yoksa daha kalın bir motor yağı mı kullanmalıyım? Motordaki kurumlanma ve kompresyon kaçakları dikkate alındığına bana hangi motor yağını önerirsiniz? Bir diğer sorum ise şanzımanla ilgili. Araçla ikinci viteste seyri halindeyken fren yapıp yavaşladığımda şanzıman birinci vitese geçiyor ama durmadan yeniden hızlanmaya kalktığımda ise ikinci vitese geçmiyor ve boş konumunda oluyor. Ben vites koluyla D konumuna alıp yola devam ediyorum. Bu sorunun kaynağı nedir? Acaba şanzımanın revizyon zamanı mı geldi.

Mehmet Alp Ünat

Sayın Mehmet Alp Ünat,

Hyundai Accent'ta görev yapan 1,5 lt'lik benzinli motorun LPG'li olması ve aracın da 195.000 km'ye ulaşması sonucu motorda bazı kontrollerin yapılması gerekiyor. Özellikle LPG sistemlerinin çoğunda bulunan yağlama sorunu nedeniyle motorun supapları ile supap gaydları ve supap lastiklerinin aşınma ihtimali oldukça büyük. Ayrıca segmanlarda da aşınma varsa silindir kompresyon basıncı azalacaktır. Motorda yapılacak ölçümler ve kontroller sonucu supap kaçakları hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Araçta yapılan uzun kilometreler sonucu aynı marka ve viskozitede yağ kullanılarak kompresyona yardımcı ve yağ sızıntılarını da engelleyen faydalı kurumlar oluşmuştur. Motor yağının markasının ve viskozitenin değişmesi durumunda yeni motor yağı markasında bulunan farklı özelliklerde kimyasal katkılar eski faydalı kurumları yakar ve motor yağı da bu kurumların yanmasıyla eksilmeye başlar. Faydalı kurum oluşumunun yeniden, yeni marka ve viskozite yağ ile tekrar oluşması ise birkaç yağ değişim süresinde olabiliyor ve bu da motorlarda yıpranmaların artmasına neden oluyor. Otomatik şanzımanın vites geçişlerinde sorun varsa şanzıman yağının kontrol edilmesi gerekiyor. Ancak şanzıman yağı seviyesi tam ise revizyon gerekebilir ve yenileştirme de gerekebilir.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.