ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Clio Symbol’ün Motoru Neden Su Eksiltiyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Renault Clio Symbol’ün Motoru Neden Su Eksiltiyor?

23.06.2016 Perşembe
RENAULT CLİO SYMBOL’ÜN MOTORU NEDEN SU EKSİLTİYOR?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'siz 2001 model Renault Clio Symbol 1.4 RNA sahibiyim ve aracımda uzun zamandır su eksiltme sorunu olduğu için soğutma suyu pompası ve radyatör değiştirildi. Ardından aracımın torpido panelinin sol alt tarafında kurumuş antifriz lekeleri fark ettim. Buna ek olarak aracımın motoru soğuk havalarda sabahları biraz zor çalıştığı için rölantide titreme oluyordu. Usta, motorda yaptığı kontrollerde silindir kapak contasının yanmış olabileceğini belirtti. Oysa aracımın gidişinde bir sorun yok ve motor sıcakken beyaz duman atmıyor ya da motor yağı ile soğutma suyu karışması gibi bir durum söz konusu değil. Bu konuda kararsız kaldığım için aracımı başka ustaya gösterdim o da sadece supap ayarı gerektiğini belirtti ve bu ayarlama yapıldı. Şu an aracındaki tek sorun, su eksiltme problemi. Acaba aracımın sağ ön paspasın altında oluşan antifrizli su, bu kaçaktan mı kaynaklanıyor? Bu konuda bana neler önerirsiniz?
Sezgin Yiğit
Sayın Sezgin Yiğit,
Motorlarda soğutma suyu akıp sızarak veya yanıp buharlaşarak eksilir. Bu iki ihtimalin kesin olarak tespiti için ise donanım ve yöntemler vardır. Kaçak tespiti için radyatör kapağını çıkartıp özel hava basınç pompası takılır ve 5 bar kadar basınç uygulanarak basınç kayıpları gözlenerek beklenir. Basınç kayıpları gözlenirken zaten motorun bir yerinde su kaçağı varsa damlamaya veya akmaya başlayacaktır. Motor sıcakken yapılması gereken bu testte bir kaçak varsa o anda tespit edilebiliyorsunuz. Basınç kaybı veya kaçak yoksa silindir kapak contasının kontrol edilmesi gerekiyor. Silindir kapak contası iki yöntemle ile yapılabilir. Motorun ısınmasının ardından gaz verip bırakarak 4 gaz analiz cihazıyla egzoza takılan hortumun ucu radyatör kapağına yaklaştırılır ve HC değerleri takip edilerek yükselen değer oranında yorum yapılır. Yine motor sıcakken bujiler sökülerek pistonların tek tek ateşleme zamanında üst ölü noktaya getirilmesiyle birlikte buji deliklerinden özel bir test aleti ile hava basıncı uygulanarak ağzına kadar su dolu olan radyatörde suyun yükselmesi veya kabarcık oluşumu takip edilmelidir. Hangi silindirde kabarcık veya su yükselmesi oluşuyorsa o silindir bölgesinde conta sorunu vardır.Silindir kapak contası tek parça olduğu için silindir kapağının değiştirilmesi gerekiyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.