ARKADAŞINA GÖNDER
VW Polo’da Soğutma Suyu Neden Eksiliyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

VW Polo’da Soğutma Suyu Neden Eksiliyor?

11.07.2016 Pazartesi
VW POLO’DA SOĞUTMA SUYU NEDEN EKSİLİYOR?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'li 1997 model Volkswagen Polo 1.4 sahibiyim. 190.000 km'de olan aracımı 5 ay önce satın aldım ve o günden beri motorda tekleme ve su eksiltmesi var. Benzinle ve LPG'de oluşan bu sorun, ani hızlanmalarda daha fazla belirginleşiyor. Motordaki su eksiltmesi haftada 1,5 litre civarında ve bu sorunu çözmek için aracımı birçok ustaya götürdüm. Önce bujileri değiştirdiler ve arkasından soğutma sistemi pompasını ile hortumlarını yenilendi. Ama motordaki su eksiltme sorunu giderilemedi. Aracımı başka bir servise götürdüm ve orada enjektörler sökülüp temizlendi, marş motoru onarıldı. Usta bir bujiyi söküp motoru çalıştırdığında motorda titreme olmadığını gördük ama bujide de ateşleme oluyordu. Usta, silindir kapak contasının yandığını için motorda tekleme ve su eksildiğini belirtti. Silindir kapak contasının acilen değiştirlmesi gerekiyormuş. Oysa aracımın motor yağında eksilme yok ve genel olarak çekişte de azalma ya da hararet söz konusu değil. Yine soğutma suyunda motor yağı yok. Soğutma kabının kapağını açıp motoru çalıştırdığımızda su seviyesi yükseliyor ama taşmıyor. Siz bu konuda neler önerirsiniz?
Selim Gülden
Sayın Selim Gülden,
İlk olarak motorda oluşan teklemeyi çözmek için hangi silindirin teklediğini tespit etmek gerekiyor. Ardından silindirlerde su sızıntısı olma ihtimali var. Motorların soğutma suyunun eksilmesi için iki ana neden vardır. Soğutma suyu ya akar, yada sızarak yanıp buharlaşıyordur. Bu iki ihtimalin kesin olarak tespit edilmesi için bazı yöntemler vardır. Bu yöntemleri bilmeyenler ise deneme yanılmayla boşa zaman kaybederler. Kaçak tespiti için radyatör kapağını çıkartıp aynı yere özel hava basınç pompasın takılır. Ardından 5 bar kadar basınç uygulanarak basınç kayıpları gözlenerek beklenir. Basınç kayıpları gözlenirken zaten motorun bir yerinde su kaçağı varsa damlamaya veya akmaya başlayacaktır. Bu testin sıcak motorda yapılması gerekiyor. Çünkü su ısınıp genleşince kaçak başlayacak ve sızıntının yeri tespit edilebilecek. Basınç kaybı veya kaçak yoksa silindir kapak contası kontrol edilmelidir. Bu iki yöntemde yapılabilir. Motorun ısıtılarak gaz vermek ve bırakmak suretiyle 4 gaz analiz yapılmalı. Bu kontrolde egzoza takılan hortumun ucu radyatör kapağına yaklaştırılır ve HC değerleri takip edilerek yükselen değer oranında yorum yapılır. Yine motor sıcakken bujiler sökülerek pistonların tek tek ateşleme zamanında üst ölü noktaya getirilmesinin ardından buji yuvalarına takılacak özel test aletiyle hava basıncı uygulanmalı. Ağzına kadar su dolu olan radyatör kapağı bölgesinde suda yükselme veya kabarcık oluşumu takip edilir. Hangi silindirde kabarcık veya su yükselmesi oluşuyorsa o silindir bölgesinde conta sorunludur.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.