ARKADAŞINA GÖNDER
Volvo 940’ın Rölanti Sorunu İçin Neler Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Volvo 940’ın Rölanti Sorunu İçin Neler Önerirsiniz?

12.07.2016 Salı
VOLVO 940’IN RÖLANTİ SORUNU İÇİN NELER ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Manuel şanzımanlı Volvo 940 2.0 T sahibiyim ve 257.000 km'deki 1996 model olan aracımda fren merkezi ile motor arasında bulunan vakum hortumu patladı. Ardından motor rölantide sabit durmadığı için servise götürdüm. Özel servis çalışanı hortumu bulamadığı için gaz kelebeği sensörü ve rölanti supabından rölanti ayarı yapmaya çalıştı ama bir yararı olmadı. Başka bir ustaya gittim ve orada hortumu bulan usta rölantiyi düzeltti. Bu sefer önceki ustaya gittim ve gaz kelebeği konum sensörünü düzeltmesini belirttim ama gerekli onarım yapılamadı. Ardından başka bir serviste bilgisayarda rölanti ayarı yapıldı. Aracım normal çalışmaya başladı ama bu sefer LPG'yi devreye sokunca motor rölantide titreyerek çalışıyor. Tekrar benzini devreye aldığımda da titreme devam ediyor. Akü kutup başını söküp yeniden taktığımda benzinde sorun olmuyor ama LPG'de yine rölanti titremesi başlıyor. Aracı tekrar LPG servisine götürdüm ve usta, rölanti supabı arızalı dedi. Rölanti supabı değiştirildi ve yeniden ayarlar yapıldı. Sizce rölanti devri sorunu kronik mi? Yeniden oluşur mu? Bu konuda neler önerirsiniz?

Abdül Sarıoğlu

Sayın Abdül Sarıoğlu

Elektronik işletim sistemi ile çalışan motorlarda bulunan sorunları deneme yanılma veya tahmin yöntemleriyle gideremezsiniz. Bu tarz sorunların çözümlerinde yetkili servis tarafından alınacak arıza kodu ile problemli parça belirlenip çözüme ulaşılmalıdır. Bilgisayarda arıza kodunun olmaması halinde ise yine motor çalışırken canlı değerler takip edilip fabrika verisiyle karşılaştırılması gerekiyor. Bu ayarlar aslında cihazla yapılıyor ve rölanti regülatörünün temizlenmesi veya yenilenmesi durumunda ise yine cihazla elektronik kontrol ünitesine uyumunun yapılması gerekiyor. Sizin yaptığımız çözümlerde ise konuya hakim olmayan ustalar, gaz kelebek sensör ayarlarını bozup rölanti regülatörüne de zarar vermiş gibi görünüyor. Ayrıca emme manifoldu contasını veya LPG enjektör haznesi de kontrol ettirmenizi öneriyorum.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.