ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Kangoo’nun Piston Kolu Neden Kırıldı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Renault Kangoo’nun Piston Kolu Neden Kırıldı?

02.08.2016 Salı
RENAULT KANGOO’NUN PİSTON KOLU NEDEN KIRILDI?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Sahibi olduğum 2004 Renault Kangoo 1.5 dCi'nin motorunda oluşan tıkırtıyı gidermek için aracı servise götürdüm. 304.000 km'de olan aracımın bir enjektöründe arıza olduğu için değiştirildi ama tıkırtı sesi az da olsa devam ediyordu. Yeniden aracı servise götürdüm ve sorunun enjektörlerden kaynaklandığını belirten usta, bu parçayı daha sonra değiştirelim dedi. Aracımla yola çıkıp 10 km yol kat ettikten sonra motordaki ses arttı ve motoru durdurdum ama aracımın altında komple motor yağı vardı. Motorun piston kolu kırıldığı için yeni bir motor yaptırmak zorunda kaldım. Sizce piston kolu neden kırıldı?

Emrullah Ceylan

Sayın Emrullah Ceylan,

Şu anda 304.000 km'de olan Renault Kangoo'nun motorundaki tüm enjektörler, birlikte çalıştıkları için aynı anda değiştirilmesi gerekiyor. Yeni enjektör ile yıpranmış enjektörlerin yakıt besleme özelliklerinin aynı olmaması sonucu motorun çalışma düzeni bozulabiliyor. Bunun sonucu zorlanan piston, bağlantılı kollarının kırılmasına neden olabiliyor. Diğer tarafta motorun yağ basıncında da sorunlar varsa bu tarz problemlerin çıkması doğaldır. Sonuç olarak benimki sadece tahmin, çünkü bazı kontroller ve incelemeler yapmadan tam sonuca ulaşmak imkansız.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.