ARKADAŞINA GÖNDER
Start Stop Sistemi ve VW Golf İle İlgili Sorularımı Yanıtlar Mısınız?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Start Stop Sistemi ve VW Golf İle İlgili Sorularımı Yanıtlar Mısınız?

08.08.2016 Pazartesi
START STOP SİSTEMİ VE VW GOLF İLE İLGİLİ SORULARIMI YANITLAR MISINIZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Otomobillerde yakıt tasarrufu ve emisyon değerlerinin azalması için görev yapan start stop sistemi, sıkışık trafikte 1 km'lik yolu 30 dakikada gittiğimizde en az 10 defa motoru durdurup yeniden çalıştırıyor. Oysa benzinli veya dizel motorlar ilk marşta, rölantiye göre daha fazla yakıt tüketiyorlar. Start stopla motorun sürekli durup çalışması sistemin amacına uyuyor mu? Bu sistemi mekanik teknisyenleri ve mühendisleri mutlaka test etmiştir ama sizin bu konudaki görüşleriniz nelerdir? Bir diğer sorum ise satın almayı düşündüğüm 1977 VW Golf 1.6 Dizel ile ilgili. Bu araçla ilgili kapsamlı bir araştırma yapıyorum ve sizin düşünceleriniz neledir?
Sertaç Ayhan

Sayın Sertaç Ayhan

Start-stop sistemini çok sıkışık dur kalk trafiğinde, özellikle İstanbul gibi kalabalık şehirleri düşündüğünüzde bu sistemin çalışmasını ben tavsiye etmiyorum. Çünkü sıkışık trafikte motoru stop edip yeniden çalıştırdığınızda marş motorunun aküden çektiği akım ve ilk çalıştırmada gereken zengin yakıt karışım, rölantiye göre oldukça yüksektir. Böyle durumlarda start-stop sistemini kolayca devre dışı bırakabiliyorsunuz. Ancak trafik ışıklarında 30 saniye veya daha uzun sürekli beklemelerde veya trafikte uzun süre durduğunuzda bu sistem yakıt ekonomisi ve emisyon noktalarında avantajlıdır. Start-stop sistemini yurt dışında da test ettim ve avantajlarının oldukça fazla olduğunu düşünüyorum. Satın almayı düşündüğünüz 1977 yılı üretimi VW Golf 1.6 Dizel'in yaşını dikkate aldığımızda aracın karoseri, özellikle taban kısmı ve çürüme ya da korozyon durumu dikkatlice incelenmelidir. Buna ek olarak şasi de kontrol edilmeli ve araçta orijinal olmayan parçaların varlığı araştırılmalıdır. Ayrıca zaman içinde araca yapılan işlemlerde eksik veya sorunlu bir parça olup olmadığına bakılmalıdır. VW'nin o yıllardaki 1,6 litrelik dizel motorları nedense Türkiye şartlarında 150.000 km'den fazla dayanamadı. Zaten bu motorların segmanları da çok farklıdır ve muadilleriyle ise uzun ömürlü olmuyor. Genel anlamda ekonomik bir araç olan Golf 1.6 Dizel'in yakıt sisteminin kontrol edilmesi ihmal edilmemeli. Bu araçların aktarma organlarıyla ilgili bir soruna veya şikayete rastlamadım. Sadece sigorta kutuları sorunludur ve kontrol edilmesi gerekiyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.