ARKADAŞINA GÖNDER
Ford Escort’un LPG Sisteminde Oluşan Sorun İçin Ne Önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford Escort’un LPG Sisteminde Oluşan Sorun İçin Ne Önerirsiniz?

11.08.2016 Perşembe
FORD ESCORT’UN LPG SİSTEMİNDE OLUŞAN SORUN İÇİN NE ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

İkinci elde LPG'li, 160.000 km'de, 1999 model Ford Escort 1.6 CLX satın aldım. İlk çalıştırmadan sonra kaloriferi açarsam araç içine aşırı gaz kokusu geliyor. Bu sorunu çözmek için aracımı tamirciye götürdüm ve LPG düğmesini değiştirdi ancak sorun giderilemedi. Daha sonra buji ve buji kabloları değişti ama motor geç çalışmaya devam ediyor ve bu esnada da patlama sesi oluyor. Yola çıkıp 50 metre gittikten sonra bu sorun yavaşça kayboluyor. Bu sorunu tamamen gidermek için neler önerirsiniz? Motor tek noktadan enjektörlü olduğu için standart bir LPG görev yapıyor ve sıralı LPG sistemini önerir misiniz?

İdris Toprak

Sayın İdris Toprak,

Aracınızın motoru, tek noktadan püskürtmeli olduğu için normal LPG uygulaması var. Aracı kullanırken ise soğukta ilk marşta motorun benzinle çalıştırılması gerekiyor. Motor, çalışma ısısına ulaştıktan sonra LPG'ye geçilmeli. LPG regülatörünün verimli çalışması için ısınması gerekiyor. Ayrıca regülatör, soğutma sistemi ve termostatta sorun varsa motor geç ısınacağı için LPG regülatörü verimli çalışamaz. Diğer tarafta sorun ateşleme sisteminde olmayabilir. LPG'li motorlarda platinyum buji kullanmanız gerekiyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.