ARKADAŞINA GÖNDER
Ford Focus’un Triger Kayışının Değişimi Hakkında Bilgi Verir Misiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Ford Focus’un Triger Kayışının Değişimi Hakkında Bilgi Verir Misiniz?

23.08.2016 Salı
FORD FOCUS’UN TRİGER KAYIŞININ DEĞİŞİMİ HAKKINDA BİLGİ VERİR MİSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Ford Focus 1.0 EcoBoost sahibiyim ve 2012 model olan aracımın kilometresi 90.000 km'de olduğu için triger kayışıyla ilgili size birkaç sorum olacak.

İnternet üzerinden yaptığım araştırmalarda ve Ford'un internet sitesinde okuduğum kadarıyla 1.0 EcoBoost motorların triger kayışları karterin içerisine giriyor ve Ford yetkililerinin söylediğine göre ise bu parçalar zincir kadar sağlamış. Ayrıca sessiz ve minimum sürtünme direncine sahip. Ancak Ford, Almanya'da bu triger kayışının değişim aralığını 10 yıl ya da 240.000 km, olarak belirtirken Türkiye'de ise bu süre 4 yıl ya da 135.000 km imiş. Bu işlem için internet sayfasında yayınlanan işçilik süresi ise 8,4 saat olarak belirtiliyor.

Ben öğrendiğim bu bilgilerden sonra bu değişimi yaptırmayı düşünmüyorum. Çünkü boşu boşuna motoru indirip içini açtırıp bu kayışı değiştirtmek bana hiç mantıklı gelmiyor. Tabi bu işlemin maliyeti de ayrı bir konu. Bu konu ile ilgili olarak Ford Otosan yetkililerini aradım ama yetkili kişilere ulaşamadım. Sizin bu konudaki görüşleriniz nelerdir?
Kaan Zaim


Sayın Kaan Zaim,

Almanya'nın coğrafi yapısı, trafik, hava, atmosfer şartları gibi çok sayıda özelliği ile Türkiye'nin koşulları birbirleriyle örtüşmeyebiliyorlar. Bu nedenle aracınızın triger kayışının yenilenme süresi Almanya için 10 yıl veya 240.000 km olurken ülkemizin yoğun trafik, hava kirliliği ve hala yeterli olmayan yakıt özellikleri nedeniyle 4 yıl veya 135.000 km olarak tespit edilmiş ve bu şart koşulmuştur. Bu, motorun emniyeti ve sağlığı için var olan bir kuraldır. Ancak siz ben yaptırmam diyorsanız bu sizin özel seçiminizdir ve triger kayışının kopmasıyla da motorda bir felaket ortaya çıkar. Supaplar pistona vurunca supap, silindir kapak, pistonlar ve silindir darmadağın olacağından yeni motor satın almak zorunda kalacaksınız. Bu parça, yüksek hızlarda koparsa yeni motor almak bile yine de iyi bir ihtimaldir. Bu konuda güvenlik ve risk arasında bir tercih yapmanızı öneriyorum.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.