ARKADAŞINA GÖNDER
LPG’li Seat Ibiza’nın Supapları Magnezyum Mu?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

LPG’li Seat Ibiza’nın Supapları Magnezyum Mu?

29.08.2016 Pazartesi
LPG’Lİ SEAT IBİZA’NIN SUPAPLARI MAGNEZYUM MU?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

LPG'li 2013 model Seat Ibıza 1.4 sahibiyim. Aracım 9.500 km iken LPG sistemi takıldı ama kafamda bazı soru işaretleri de oldu. Mesela bazı araçların magnezyum alaşımından üretilen supapları, LPG karşısında eriyormuş. Acaba Ibiza'da görev yapan 1,4 lt'lik benzinli motorun supapları magnezyum mu yoksa çelik alaşımlı mı? Ayrıca LPG sistemi markalarının bazılarında bulunan supap yağlama sistemi ise bana pek mantıklı gelmiyor. Bu konudaki düşüncelerinizi paylaşır mısınız?


Deniz Kuran

Sayın Deniz Kuran,
İfadenizde belirttiğiniz bilgilerde bazı kulaktan dolma yayılan yanlışlıklar var. Mesela magnezyum supap hakkında internette de gezen yanlış bilgiler insanların akıllarını karıştırıyor. Öncelikle magnezyum, alüminyum bazlı ve çok yanıcı bir elementti. Magnezyumun ergime derecesi ise 650 C derecedir. Atmosferik bir motorun egzoz gazı çıkış ısısı ise minimum 650 C derece civarındandır ve motor yüke bindiğinde ise bu değer 850 dereceye kadar çıkabiliyor. Ayrıca turbo motorlarda da egzoz gazı çıkış ısısı 1.250 C derecelerde kadar yükseliyor. Durum böyle olunca magnezyum kullanma şansı ise yok. Ayrıca buradan belirtmek istediğim bir diğer kulaktan dolma yanlış ifadede de LPG'nin yüksek hararet nedeni ile supapların yanmasına neden olduğudur. Aslında LPG için yüksek hararet yaptı ifadesi de yanlıştır. Öncelikle LPG, benzin oktan sayısı ile mukayese edildiğinde 103 oktan ortalamalarındadır. Yani kısacası LPG yüksek ısı üreten bir gaz değildir. Motorun LPG ile çalışırken supapların zarar görmesinin en büyük nedeni ise: benzinde bulunan ve LPG'de olmayan yağlama yapısıdır. LPG'nin yağlama özelliğinin olmaması sonucu ise yüksek ısı ve basınç ile sürtünme altında çalışan motor parçaları kısa sürede aşınmaya maruz kalırlar. Özellikle LPG ayarlarında daha ekonomik olsun diye fakir karışım tercih edildiyse aşınma daha da artar. Sonuç olarak Prins gibi LPG sistemi geliştiren uzman markanın bir ürünü olan Valve Care'de supaplar ve benzer yanma odası donanımlarına püskürtülen kimyasal koruyucu madde sayesinde bu parçaların ömürleri daha da artıyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.