ARKADAŞINA GÖNDER
Audi A6’nın turbo basıncı neden düşük?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Audi A6’nın turbo basıncı neden düşük?

03.11.2016 Perşembe
AUDİ A6’NIN TURBO BASINCI NEDEN DÜŞÜK?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Şu anda 300.000 km'de olan Audi A6 1.8 Turbo sahibiyim. 2000 model olan aracıma 265.000 km'de motor rektifiyesi yapıldı ve şu an aracımda turbo basıncı sorunu var. Motorun alt devirlerinde aracım çok hantal. Turbo basıncı etkisini 3000 d/d'den sonra az da olsa hissettirmeye başlıyor. Bu sorunu çözmek için ateşleme bobinleri değiştirildi, maf sensörü ve N75 kodlu supap yenilendi. İki bar basınç uygulanarak kaçak kontrolü yapıldı bir sorun çıkmadı. Motorda yağ eksiltme yok ve sente ayarında tamam. Bu sorun için neler önerirsiniz?
Tuncay Bulut



Sayın Tuncay Bulut,
Turbo waste gate ayarı, blow-off, blow-off a emme manifoltundan gelen ince hotumda sorunlar olabilir. Blow-Off un takılı olduğu hortum deforme olduysa bu da basınç kaybına neden olacaktır. Ancak N75 isimli hortum dizilişinde yanlış varsa turbo yeterli basıncı üretemez.