ARKADAŞINA GÖNDER
Aracımda motor hararetinin sebebi nedir?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Aracımda motor hararetinin sebebi nedir?

24.11.2016 Perşembe
ARACIMDA MOTOR HARARETİNİN SEBEBİ NEDİR?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Proton Savvy sahibiyim. 89.000 km'de olan aracımda Renault'nun 75 HP gücündeki 1,2 lt'lik D4F u görev yapıyor. Yaklaşık 1 ay önce trafikte aracımın motor harareti yükseldi. Ben de hararet sensörünü ve termostat kayışını değiştirttim. Radyatörde tıkanma olma ihtimaline karşı radyatör temizleyiciyi ekledim. Tüm bunlar bir sonuç vermediği için aracımın radyatörü değiştirildi. Her denemede yüzde 40 antifriz, yüzde 60 oranında su konuldu. Normal sürüş sırasında üçüncü çizgide duran motor sıcaklığı, dur kalk trafiğinde altıncı çizgiye kadar yükseliyor. Klimayı açınca 4'e kadar iniyor. Bilgisayarda yapılan kontrollerde fan rölantide normalde 99 derecede devreye giriyor ve 91'e gelince duruyor. Ancak trafikte soğutmaya yetmiyor. Acaba sıcaklık iyice yükselince klimayı açmadan bu radyatör fanın ikinci kademeye otomatik geçip yüksek devirli çalışması gerekmiyor mu? Bu konuda neler önerirsiniz?
Erhan Ulak


Sayın Erhan Ulak,
Fan, 92 derecede çalışmaya başlar ve soğutma suyu 88 derece ile altına düşürünceye kadar çalışır. Klima açıldığında ise fan maksimum devrinde çalışarak soğutmayı sağlar. Zaten termostatın çıkarılması da yapılmaması gereken bir konudur. Sorun termostatta değil fan motorundadır. Zaten radyatör, yoldan aldığı rüzgar ile motor soğuyorsa, dur kalk durumlarında da fanın yoldan aldığı rüzgar gibi motoru soğutması gerekir. Bu fanın ters yönde hatalı elektrik bağlantısı yapıldıysa, fan motoru yıprandıysa, pervanede kırılma varsa ya da fan müşiri veya rölesi arızalıysa bu tarz sorunlar olacaktır.