ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Megane’da oluşan ani silkeleme ve gaz kesilmesi sorunu için neler önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Renault Megane’da oluşan ani silkeleme ve gaz kesilmesi sorunu için neler önerirsiniz?

06.02.2017 Pazartesi
RENAULT MEGANE’DA OLUŞAN ANİ SİLKELEME VE GAZ KESİLMESİ SORUNU İÇİN NELER ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

'li 2002 model sahibiyim. Aracımda son 6 aydır kesme sorunu var. Özellikle LPG'de daha belirginleşen ve benzinde de hissedilen bu sorun, yoğun trafikte aracın titremesine de yol açıyor. Bu titremede birinci viteste ayağımı gaz pedalından çektiğimde araç önce hiç tepki vermiyor. Ama daha sonra aniden hızlanıyor ve bu esnada vuruntu oluşuyor. Ayrıca dördüncü ve beşinci viteste vites kolunda sallanma oluyor. Bu sorunları çözmek için aracı özel ve yetkili servise götürdüm ama bir yararı olmadı. Şu ana kadar araçta gaz kelebeği temizlendi, potansiyometre ve rölanti sensörü değiştirildi ve motora adaptasyonu yapıldı. Ardından bujiler, bobin, kablo tesisatı ve volan okuyucu ile emme manifoldu contası değiştirildi. Potansiyometre ve rölanti sensörü soketleri yenilendi. Oksijen sensörü kontrol edildi. Tüm bu onarımları sonucu sorun bulunamadı. Ben, potansiyometre hatasından şüpheleniyorum ama aracımın sorunlarını giderecek bir usta bulamadım. Bu konuda neler önerirsiniz?
Akın Yıldız



Sayın Akın Yıldız,
Aracınızın sorunlarıyla ilgili bilinçli ya da bilinçsiz yani deneme yanılma yöntemiyle çeşitli değişimler yapılmış. Aracınızda arıza kodu alındı mı? Yol testine çıkılıp bazı kontroller uygulandı mı? Öncelikle LPG'yi devreden çıkarıp beynini de sökerek aracı bir süre sadece benzinle kullanarak bilgisayarda kontrol ettirmeniz gerekiyor. Sorunun MAP sensöründe olabilme ihtimali yüksek. Ayrıca emme manifoldu contası değiştiği için motor o bölgeden hava almıyor ama LPG enjektör yuvalarından veya benzin enjektör yuvalarından hava alma ihtimali var. Hatta emme manifolduna takılı olan hortumlardan da hava alma riski var. Çünkü motor hava aldığı zaman rölantide sarsıntılı çalışır. Zaten MAP sensörü de emme manifoldu emiş gücünün farklı olmasından kaynaklı olarak beyne yanlış sinyaller yollayarak hava yakıt karışımını ve ateşlemeyi düzenli olarak yönetemez. Ayrıca beyin zarar görmüş ve MAP sensörü veya enjektörlerini yöneten sistemlerde yıpranma varsa benzer sorunlar çıkmasına neden olacaktır. Tüm bu işlemlerin LPG ve beyninin olmadığı hallerde tespiti ve test sürüşlerinin yapılması gerekir. Zaten LPG, supaplarda yanmaya neden olduysa silindir kompresyon basıncı azaldığı için emme gücü azalır ve yine MAP sensörü yanlış sinyaller üretecektir. Sonuç olarak başta kompresyon basıncı ve MAP sensörü olmak üzere araçta yeniden bazı kontrollerin yapılması gerekiyor. Bu nedenle aracınızı yetkili servise götürerek oradan yardım alabilirsiniz. Bir yetkili serviste sorun çözülmezse başka bir yetkili servise götürmenizi tavsiye ederim.

BİZE ULAŞIN