ARKADAŞINA GÖNDER
Fiat Bravo’nun eski gücüne ulaşması için neler önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Fiat Bravo’nun eski gücüne ulaşması için neler önerirsiniz?

24.03.2017 Cuma
FİAT BRAVO’NUN ESKİ GÜCÜNE ULAŞMASI İÇİN NELER ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

Geçtiğimiz aylarda size gönderdiğim mektupta 1997 model 210.000 km'de olan Fiat Bravo HGT 2.0 20V ile ilgili sorular sormuştum. O mektupta aracımın motor gücü, dinamometrede 132 HP çıkmıştı. Aradaki 15 HP'lik kaybın nerelerden olabileceğini sormuştum. Siz de katalizatörü kontrol etmemi ve açık hava filtresinin yerine orijinalini taktırmamı belirtmiştiniz. Aracımda katalizatör yok. Acaba bu araçlarda katalizatör hiç mi yok, yoksa benim aracımdaki mi sökülmüş. Ayrıca manifoltta ve egzoz bağlantısının olduğu yerde sensörler var ve orta susturucu mevcut, fakat arkadaki susturucu orijinal değil. Egzoz sistemini orijinaliyle değiştirmeli miyim? Aracımda açık hava filtresi var ve orijinalini yani kazanlı filtrenin parçalarını bulamadım. Ayrıca segmanları, silindir kapağını, ateşleme ve yakıt sistemini kontrol ettirip orijinalleriyle değiştirsem motor kaç HP olur? Siz motor rektifiyesi önerir misiniz? Yazılım uygulamasıyla motor gücü kaç HP'ye yükselir? Sonuç olarak aracımın fabrika verilerindeki performansını yakalamak için neler önerirsiniz?

Ozan Karakuş

Sayın Ozan Karakuş

Şu anda 210.000 km'de olan atmosferik bir motorda fabrika verilerini almak pek mümkün olmayabilir. Birde aracın orijinalliği bozulduysa motor verimi daha da azalır. Katalizatörün olması gerekiyor ama lambda sensörlerinin de orijinal yerine takılması şart. Ancak daha önce de işaret ettiğim gibi hava filtre kazanının takılı olması gerekir. Ayrıca motor silindir kompresyon basınçlarının ölçülmesi ve eksantrik sentelerinin kontrol edilmesi şart. Fabrika verisine göre 147 HP olan bu araçta motor gücünü iyileştirmek için size daha önce tavsiyelerde bulunmuştum ancak bazı ölçümleri ve kontrolleri yapmadan sizi yönlendirmem pek doğru olmaz. Zaten hava ölçerin yıpranması, egzoz sisteminde orijinal olmayan susturucular, benzin pompasının zamanla yıpranması ve yakıt basıncının azalması, enjektörlerde tıkanma da güç kayıplarına neden olacaktır. Sonuç olarak 210.000 km'deki aracın motorunun herhangi bir sorunu yok ise 145 HP üretmesi gerekir. Tüm bu gerekli kontrollerin yapılması ile zaten gerekli iyileştirme olacaktır. Bu araç için özel yazılım yapılmasının yanlış olacağını düşünüyorum.

BİZE ULAŞIN