ARKADAŞINA GÖNDER
VW Transporter’da yapılan rektifiye sonrası motor performansı neden azaldı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

VW Transporter’da yapılan rektifiye sonrası motor performansı neden azaldı?

20.05.2017 Cumartesi
VW TRANSPORTER’DA YAPILAN REKTİFİYE SONRASI MOTOR PERFORMANSI NEDEN AZALDI?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

Sahibi olduğum 140.000 km'deki 2006 model Volkswagen Transporter T5 1.9 TDI (105 HP) ile sürüş anında aracı yüksek devirde kullandığımda, motorun iç kısmına su tahliyesi oluyordu. Aracı sanayiye götürdüğümde soğutma kabında basınç olduğunu ve silindir kapak contasının da yandığını belirttiler. Silindir kapak contası değiştirildi ve silindir kapağı taşlandı. Bu esnada supap iticileri, triger seti ve krank mili gibi parçalar da değiştirildi. Motorda yapılan revizyon sonrası ustalarla teste çıktık. Ancak aracımın hızı 20 km/s'nin üstüne çıkmıyordu. Ustalar sorunun enjektörden kaynaklandığını belirtti. Bu sefer enjektörler tamir edildi. Şu an aracım dördüncü ve beşinci viteste eski performansını göstermiyor. Mesela yokuş çıkarken zorlanıyor. Sadece dördüncü ve beşinci viteste oluşan bu sorun için neler önerirsiniz?

Fikret Seçkin

Sayın Fikret Seçkin,

Silindir kapağının sökülmesi araç üstünde gerçekleştiyse krank mili değişimi pek mümkün değildir. Çünkü krank mili silindir bloğunun alt kısmında olduğu için sökülmesi sırasında motorun araçtan çıkartılması daha sağlıklıdır. Zaten pistonların sökülmesi için de motorun araçtan çıkması gerekiyor. Ayrıca silindir kapağı sökülmeden önce sorunsuz çalışan enjektörler, neden birden bire çalışmamaya başladı? Yapılan kontrollerde de enjektörlerde bir soruna rastlanmamış. Sonuç olarak araçta bazı hatalar yapılmış gibi görünüyor. Bu hatalar da motordaki performans kayıplarının ana nedeni olabilir. Yakıt sisteminde enjektör pompalarını çalıştıran ayrı bir kam mili vardır ve enjektörlerle kamlar arasında bir miktar boşluk olması gerekiyor. Ayrıca ana kam mili ile enjektör kam milini arasında sente vardır. Eğer sizin aracınızın sentesinde sorun varsa enjektör kam ayarları da sorunludur. Sonuç olarak aracı cihaza bağlayıp arıza kodu alınmalı. Motor çalışırken de gerçek değerler cihazla izlenerek sorun tespit edilmelidir. Bunlara ek olarak düşük basınç ve yüksek basınç olmak üzere araçta görev yapan iki yakıt pompasının basıncı ölçülmelidir.

BİZE ULAŞIN