ARKADAŞINA GÖNDER
Boxer motorlarda yağlama işlemi nasıl oluyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Boxer motorlarda yağlama işlemi nasıl oluyor?

09.06.2017 Cuma
BOXER MOTORLARDA YAĞLAMA İŞLEMİ NASIL OLUYOR?

Onno Usta, merak ettiğiniz soruları yanıtlıyor...

Porsche ve Subaru gibi markalarda görev yapan boxer motorlarda pistonlar yere yatay olarak çalışıyorlar. Bu durumda pistonların tepe kısımlarının yağlaması nasıl gerçekleşiyor? Yağlanma başarılı olmadığı durumda yatak sarması diye tabir edilen olay olmaz mı? Bu konuda bilgi verir misiniz?
Oktay Mazlumoglu


Sayın Oktay Mazlumoglu,
Bir motorun dakikada 6000 hatta 8000 d/d'ya ulaştığını düşündüğümüzde pistonun çalışma devrinde yağ akış debisi, hava emilmesi, yakıt karışımı, ateşleme ve daha birçok konuda motor, adeta zamanla yarışıyor. Burada pistonun dik ya da yatık olması ise burada çok küçük bir detay. Çünkü parçaların içerisinde bulunan yağ kanalları ve sürekli çalışan yağ pompası her motor için gerekli tüm yağlamayı ve parçaların soğumasını sağlar. Motor yağı, yağlama ve soğutma özelliğine ek olarak parçaların korozyona uğramasını da engeller. Zaten bastığı yağ ile yağlanan yatakların yanlarından taşan serpme yağlar, silindir içlerini yağlar. Bu yağlanma ise pistonun yağ segmanı tarafından sıyrılır ve yanma odasına da girmesi engellenir. Geçmişte üretilen yatık sıra tipi motorlarda yağlanma sorunu vardı ama bu durum çok geride kaldı.

BİZE ULAŞIN