ARKADAŞINA GÖNDER
VW Passat’ın ateşleme sorununu nasıl gideririz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

VW Passat’ın ateşleme sorununu nasıl gideririz?

09.07.2017 Pazar
VW PASSAT’IN ATEŞLEME SORUNUNU NASIL GİDERİRİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

LPG'li ve otomatik şanzımanlı 1999 model VW Passat 1.8 sahibiyim. 266.000 km'de olan aracıma yeni motor takıldı. Ancak aracımda bulunan ateşleme sorununu gidermek için hava filtresi, buji ve buji kabloları ile ateşleme bobinleri değişti. Ardından enjektörler temizlendi ve krank sensörü değiştirildi. Bu onarımlara rağmen aracımdaki sorun giderilemedi. Sizce aracımdaki sorun nedir? Bu konuda neler önerirsiniz?
Emrah Ögen

Sayın Emrah Öğen,
Sahibi olduğunuz VW Passat'ın 1.8 lt'lik motoru turbo mu yoksa atmosferik mi? Aracınızın performans sorununda enjektörler temizlenince düzeldiğini belirtmişsiniz. Acaba enjektörler tıkalı mıydı? Motorda oluşan patlamanın fakir karışımdan kaynaklanma ihtimali var. Ancak enjektörler sorunlu olsaydı sorun LPG'de de devam etmezdi. Enjektörlerin dışında hava akış ölçer, lambda sensörü veya ateşleme sistemi kontrol edilmeli. Buji kablosunun değiştiğini belirtmişsiniz ama bu motorda buji kablosu yok. Her silindirde bulunan bobinlerle bujiler ateşleme yapar. Sonuçta kağıt üzerinde bu sorunu çözmek zor olduğu için siz aracı yetkili servise götürerek aracı kontrol ettirmelisiniz. Bu işlemler sırasında LPG sistemi iptal edilmelidir. Motor benzinle sorunsuz çalışmaya başlayınca LPG sistemi kontrol edilmelidir. Bu arada motor değişiminde bazı işletim sistem kabloları da yanlış ya da hatalı takılmış olabilir.

BİZE ULAŞIN