ARKADAŞINA GÖNDER
LPG’li Renault 21 için neler önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

LPG’li Renault 21 için neler önerirsiniz?

02.09.2017 Cumartesi
LPG’Lİ RENAULT 21 İÇİN NELER ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

1993 model Renault 21 Concorde sahibiyim ve aracımdan çok memnum ama ikinci el değeri çok düşük olduğu için satmak yerine LPG taktırmayı tercih ettim. R21 Concorde'un emme manifolt yapısından dolayı sıralı yerine klasik LPG sistemi takıldı. Bu montaj sonrası hava filtresinin hava emiş tarafında plastik bir kelepçe ile ucu delik naylon takıldığını gördüm. Ben her 10.000 km'de bir aracımın hava filtresini değiştiriyorum ama şu an tıkalı olduğunu düşünüyorum. Özellikle rampalarda aracım performansından azalma var ve bunu servise sorduğumda onlar LPG'li araçlar için bu durumun normal olduğunu belirtiyorlar. Peki LPG'li araçlarda bu tarz bir naylon var mı? Aracımın yakıt tüketimi ise LPG'de iken 0'ı gösteriyor. Şu an LPG'de de yakıt tüketimi ölçülüyor ama bu değerler doğru mu? Aracımda bulunan simit şeklindeki LPG tankının tamamı neden tam dolmuyor? Aracım şehir içinde 8,2 lt/100 km LPG tüketiyor ve özellikle motorda kurumlanma da olmayacağı söyleniyor bu doğru mu? Bu konuda neler önerirsiniz?

Hüseyin Yavaş



Sayın Hüseyin Yavaş,

1993 model olan Renault 21 Concorde'da görev yapan 2,0 lt'lik motorda sıralı püskürtme sistemi olmadığı için sıralı LPG sisteminin uygulanması mümkün değil. Aracınızda görev yapan yakıt sisteminde 4 enjektör de aynı anda püskürtme yapar. Bu sistemler için de uygulanan LPG sistemi klasik yöntemdir. Sıralı sistem LPG'de yakıt püskürtmesi sequantial yani yanma sırasına göre püskürtme yapar. Sonuçta aracınıza klasik gaz kelebeği yoluyla besleme uygulanmaktadır bu da hassas bir uygulama değildir. Sıralı tabir edilen sistemde her silindire yöneltilmiş olan birer gaz enjektörü vardır. Bu enjektörler, emme manifoltu delinerek yönlendirilir ve özel bir beyin aracılığıyla gerekli yakıt ayarlamaları yapılabilir. Bu uygulama için emme manifoldunun plastik veya döküm olması arasında bir fark yoktur. Gaz kelebeğinden uygulanan tek nokta LPG sistemlerinde bulunan LPG enjektörü kapasitesinin motor devir bandına tam uyumlu olamaması nedeniyle motorun yüksek devirlerinde yakıt beslemesi mümkün olamamaktadır. Bu nedenle iptidai yöntemler ile motorun yüksek devirlere çıkmasını engelleme amaçlı hava almasını kısıtlayan nesneler ile hava yakıt ayar ortalamaları tutturulmaya çalışılmaktadır. Aracınızın yol bilgisayarı, tükettiği benzine göre emme manifoldu negatif basınç hareketlerine göre yönlendirilmiş olup LPG tüketimi değerlerini ise doğru algılayıp göstermesi de mümkün değildir. Sonuç olarak çok uygun uygulamalarla enjektörlü motorlara gaz kelebeğinden LPG püskürtülmesi yapılabilir ve bu da motor gücünde bazı kayıpların oluşmasına neden olacaktır. Tıkalı hava filtresi motor verimini ve yakıt tüketimini olumsuz etkileneceğinden temizlenmesi veya değiştirilmesi gerekiyor. LPG kullanım süreçlerinde motorun gerekli yağlamayı sağlayabilmesi için en az her gün motorun ısınıncaya kadar benzin ile çalışması gerekiyor. Motor yağı değişim periyodu sadece kurumlanmayla ilgili değildir. Motor yağının ısınıp soğuması ve sürtünmelerden de etkilenmesi söz konusudur. Bu nedenle yağ değişim periyodlarınızı aksatmamanızı tavsiye ederim.

BİZE ULAŞIN