ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Clio’nun tekerlek düzen açıları için ne önerirsiniz?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

Renault Clio’nun tekerlek düzen açıları için ne önerirsiniz?

05.09.2017 Salı
RENAULT CLİO’NUN TEKERLEK DÜZEN AÇILARI İÇİN NE ÖNERİRSİNİZ?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

2008 Model Renault Clio 1.6 16V sahibiyim. 2014 yılından beri aracımda 4 cm alçaltan yaylar ve 205/40 17 lastiklerle kullanıyorum. Lastik çapının büyümesi, aracın ivmelenmenin azalmasına ve süspansiyonun çok sert olmasına rağmen yol tutuşundan memnunum. Ancak aracımın ön lastikleri eskidikçe dıştan daha fazla aşındığı için asfalt üzerindeki boyuna çizgileri fazlaca takip ettiğini hissediyorum. Clio'larda kamber açısı için bir ayar bulunmuyor. Ben de internetten yaptığım araştırmalarda alçaltılan Clio'larda kamber açılarını düzenlemek için amortisör alt bağlantısında kullanılan ve açıyı değiştirmeye yarayan birtakım özel somunlar buldum. Ancak piyasada böyle bir ürüne rastlayamadım. Yine internet araştırmasında özellikle coil-over ön amortisörlerde üst somun yuvasının kamber açısını değiştirecek şekilde oyuk yapıldığını tespit ettim. Özel somunları iç piyasada nereden bulabilirim veya amortisörü tekerlek poryasına bağlayan üst somun yuvasını modifiye edebilir miyim? Yukarıdaki ayar seçeneklerinden farklı bir alternatif mevcut mudur? Aracımın ön düzen ayarlarını negatif kamber yaptırdığımda lastiklerin dıştan aşınmasını önleyebilir miyim? Bu konuda neler önerirsiniz?
Can Yunak


Sayın Can Yunak,

2008 model Renault Clio 1.6 16V'nin alçaltılan süspansiyonlarının bir süre sonra lastikleri aşındırması aslında olmaması gereken bir durum. Aracınızın normal kamber açıları standart fabrika verinde zaten 1 derece negatif kamberdir. Bu aracın süspansiyonun alçaltılması sonucunda 1.5 dereceye yakın negatif kamber verilmesi gerekir ki bu da lastikleri dıştan değil içten yer. Ancak rot ayarı veya ön takımda olabilecek bazı sorunlardan dolayı pozitif kamber oluştuysa bu durum, tekerlekleri kaldırıma çarpma veya benzeri darbeler sonucu oluşmuştur. Bence öncelikle aracınızın ön düzenini kontrol ettirin. Bu veya başka araçların ön düzeninde ek negatif kamber verilebilmesi için birçok yöntem mevcut ancak öncelikle ön takım ayarlarının bilinmesinde fayda var. Bu yöntemlerden amortisör tepelerinin bağlantı takozlarının montaj deliklerini kaçırmak veya alt salıncağa ayarlı rotil uygulamak gibi yöntemler var. Ancak her iki yöntemde de ön aksların içeri veya dışarı doğru gelmesi ise çeşitli sorunlara neden olacaktır.

BİZE ULAŞIN