ARKADAŞINA GÖNDER
İkinci el BMW almak istiyorum. LPG taktırırsam sorun olur mu?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

ONNO USTA

İkinci el BMW almak istiyorum. LPG taktırırsam sorun olur mu?

08.09.2017 Cuma
İKİNCİ EL BMW ALMAK İSTİYORUM. LPG TAKTIRIRSAM SORUN OLUR MU?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor...

İkinci elde 2000-2005 model BMW 3.20iA, 3.18iA veya 5.20iA almak istiyorum. Ancak bu araçların kilometreleri 200.000'i de geçebiliyor. Satın alacağım aracın bakımlarının düzenli yapıldığını düşündüğümüzde motor ömrü kaç bin kilometredir? Diğer tarafta araçların kilometre sayaçlarıyla oynanma riski de bulunuyor. Bu araçların kronik sorunları var mı? Aracı satın alırsam sıralı LPG montajı yaptırmayı düşünüyorum. Sizce sıralı LPG uygulaması güvenli mi? Enjektörlü motorların LPG uygulaması esnasında karbüratöre çevrildiğini duydum acaba doğru mu? LPG montajı, motorun gücünde ve torkunda yani performansından bir azalmaya neden olur mu? Diğer tarafta LPG, kuru bir yakıt olduğu ve benzinin sağladığı yağlama işlemini yapamıyor. Bu durunda motorun ömrü nasıl etkilenir? LPG tüketimi, benzinden daha fazla. Bu artış 100 km'de ortalama kaç litredir?

Reşat Ergüder - Adana

Sayın Reşat Ergüder

Satın almayı düşündüğünüz 2000-2005 modeller arası 3.18i, 3.20i veya 5.20i modelleri oldukça kalitelidirler ve önemli sorunları da yoktur. Ancak 3.18i, performans konusunda çok cömert değildir.

Bu araçların motorları ortalama 300.000 km'yi geçebiliyor ve 160.000 km civarında ise araç bakımları ihmal edilmediyse pek sorun çıkartacağını tahmin etmiyorum. Sorularınızdan anladığım kadarıyla yakıt tüketimi de sizin için önemli olduğundan dolayı otomatik yerine manuel şanzımanı tercih edebilirsiniz. Zaten BMW otomatik şanzımanları 120.000 km sonrasında bazı sorunlar çıkartabiliyor. Almayı düşündüğünüz aracı BMW yetkili servisinde kontrol ettirerek bilgi sahibi olabilirsiniz. LPG uygulamaları birçok farklı marka ve kuruluş tarafından uygulanıyor.

Bu motorlar için geliştirilen LPG sistemleri de var. Bu uygulamalarda karbüratöre dönüş söz konusu değildir. Uygulamanın verimli olması ve aracın tüketim değerleriyle güç bandının korunması, seçeneğiniz LPG sistemine göre değişecektir. Bence 160.000 veya üstü yol yapmış araçların motorlarında oluşan yıpranma ve uygulanacak LPG ile birlikte yağlama sorunları artacak. Motorun ömrü normalden daha da kısalacaktır.

BİZE ULAŞIN